کد خبر: ۳۶۷۳۳۸
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
0
اتاق‌های اصناف موظف هستند ضمن نظارت مؤثر برچگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحد‌های صنفی نسبت به آن دسته از واحد‌های صنفی ذیربط که الزامات مقرر را نقض کرده‌اند، در چارچوب سازو کار‌های اجرایی تعیین شده اقدام نماید.
امیکرون دوباره اصناف را تعطیل می‌کند؟
محمود بنانژاد مشهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس مصوبه نودمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و عنایت به شیوع بیماری امیکرون، سویه‌ای جدید با منشأ ناشناس که براساس گزارشات تا حدود ۲۰ برابر بیشتر از سویه‌های قبلی کوید ۱۹ منتشر می‌شود، دستورالعمل وظایف، الزامات و فرآیند‌های اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید به اتاق اصناف مشهد از سوی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهدابلاغ که این ابلاغیه با قید فوریت جهت اطلاع و اقدام لازم طی بخشنامه‌ای به اتحادیه‌های صنفی ذیربط ارسال شد.

وی افزود: در پی ابلاغ این دستورالعمل فعالیت واحد‌های صنفی و مشاغلی که میزبان مشتری در محل هستند، منوط به آن است که تزریق دو دوز واکسن به کلیه صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان و مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا این افراد در سامانه امید درج شده باشد.

رییس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: این مراکز در بخش اصناف شامل مراکز سرو غذا، رستوران‌ها، چایخانه‌ها، کافی شاپ‌ها، فست فودها، تالار‌های پذیرایی، باغ تالارها، پاساژها، فروشگاه‌های زنجیرای، مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل و مسافرخانه‌ها است.

خزانه دار و عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران عنوان کرد: در مرحله بعدی کلیه واحد‌های صنفی ملزم به اخذ کد QR از سامانه و نصب در محل ورودی واحد صنفی خود هستند، به نحوی که توسط خدمات گیرنده قابل رؤیت و اسکن باشد.

بنانژاد بیان کرد: واحد‌های صنفی موظفند علاوه بر پیگیری این موضوع، برچگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیمار نبودن مراجعین و مشتریان از طریق سامانه توسط متصدیان واحد‌های صنفی نظارت کنند.

وی گفت: مشتریان در واحد‌های صنفی موظف‌اند پروفایل شهروندی خود را از سامانه اخذ و در تلفن همراه خود ذخیره کنند تا بتوانند قبل از ورود به محل واحد‌های صنفی آن را به متصدیان مربوط ارائه نمایند.

رییس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: مشتریانی که واکسن آن‌ها در سامانه امید ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند، نمی‌توانند در محل واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی حضور داشته باشند.

محمود بنانژاد مشهدی افزود: اتاق‌های اصناف موظف هستند ضمن نظارت مؤثر برچگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحد‌های صنفی نسبت به آن دسته از واحد‌های صنفی ذیربط که الزامات مقرر را نقض کرده‌اند، در چارچوب سازو کار‌های اجرایی تعیین شده اقدام نماید.

وی مراحل نظارت بر چگونگی رعایت الزامات مورد نظر در واحد‌های صنفی را چنین عنوان کرد: نظارت‌ها در مرحله اول شامل ارسال اخطار کتبی پلمب به واحد صنفی متخلف، در مرحله دوم درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و فعالیت صنفی متخلف به مدت دوهفته از طریق سامانه و در مرحله سوم پلمب ۳۰ روزه واحد صنفی متخلف و درج گزارش آن در سامانه خواهد بود.

بنانژاد در خصوص چگونگی رفع پلمب و سایر موارد مربوطه گفت: در صورت رعایت الزامات مربوطه و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به رفع پلمب و مسدودیت پوز بانکی ظرف ۷۲ ساعت اقدام می‌شود.

شایان ذکر است طی روز‌های اخیر در راستای اطلاع رسانی‌های دستورالعمل مذکور جلسات متعددی با روسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران مجتمع‌های تجاری برگزار شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: