کد خبر: ۳۶۸۲۰۷
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
0
انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در مورد تغییرات نهاده‌های تولید توضیحاتی ارائه داد و از وزیر صنعت درخواست کرده است متناسب با تغییر قیمتی مواد اولیه امکان افزایش قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی درنظر بگیرند.
درخواست مهم تولیدکنندگان لوازم خانگی از وزیر صنعت
درحال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود قابل توجهی به سر می‌برد و به اعتقاد فروشندگان مردم فقط به قید ضرورت به بازار مراجعه کرده و بیشتر ترجیح می‌دهند لوازم خانگی خود را تعمیر کنند. البته در بازار راکد لوازم خانگی همچنان کالا‌های قاچاق در صدر فروش قرار داشته و نسبت به تولیدات داخلی سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

در این شرایط وزارت صنعت برای مدیریت بازار ضمن مقابله با ورود کالا‌های قاچاق تصمیم گرفته است برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در بازار لوازم خانگی نصب قیمت کالا را بر روی این محصولات الزامی نماید. هرچند نصب قیمت کالا با مخالفت جدی تولیدکنندگان روبروست، اما بعد از چانه زنی‌های بسیار این موضوع از ۱۵ دی ماه اجرایی خواهد شد.

با الزام نصب قیمت‌ها بر روی کالا‌ها تولیدکنندگان معتقدند باید تعدیل قیمتی نیز بر روی محصولات اعمال شود در غیر این صورت تولید برای ما به صرفه نیست.

به همین منظور انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با ارائه توضیحاتی در مورد تغییرات نهاده‌های تولید از وزیر صنعت درخواست کرده است متناسب با تغییر قیمتی مواد اولیه امکان افزایش قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی درنظر بگیرند.

براساس نامه انجمن صنایع لوازم خانگی به وزیر صنعت نرخ جاری تورم عمومی ۴۰ درصد و تورم بخش تولید ۷۸ درصد و افزایش قیمت نهاده‌های تولید رقم قابل توجهی است. با توجه به این موضوع ما نیازمند یک سیاستگذاری جامع و اجتناب ناپذیر در تعدیل منطقی قیمت‌ها هستیم.

در حال حاضر این درخواست به وزیر صنعت ارسال شده و هنوز مشخص نیست آیا وزیر صنعت با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت خواهد کرد یا خیر.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: