کد خبر: ۳۶۸۴۶۸
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
0
علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو و فرستاده ویژه رئیس جمهور با حضور در جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات حاشیه‌نشینان و سیل‌زدگان چابهار را بررسی و دستورات لازم را برای پیگیری بهتر مشکلات فوری صادر کرد.
بررسی مشکلات حاشیه‌نشینان و سیل‌زدگان چابهار توسط وزیر نیر
معین‌الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کُنارک، قصرقند، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید وزیر نیرو از محله مرادآباد چابهار گفت: طی چند روز اخیر وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس جمهور ۲ مرتبه به چابهار و کُنارک سفر کرده و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داده است که جا دارد از تلاش آن‌ها و همه مسوولان در امدادرسانی به مردم قدردانی کنیم.

وی به وضعیت نا مناسب زندگی بیش از ۷۰ هزار نفر از حاشیه‌نشینان چابهار، روند کند ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و خسارات وارده ناشی از بارندگی اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر ساماندهی حاشیه‌نشینی تسریع و خانه‌های مردم مستحکم شود تا در کمترین بارندگی‌ها شاهد خسارت جانی و مالی به مردم محروم جنوب سیستان و بلوچستان نباشیم.

سعیدی گفت: طی چند روز اخیر ۱۶۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی کُنارک اختصاص یافته است و به‌زودی مشکلات مردم برای همیشه برطرف می‌شود و دیگر شاهد آبگرفتگی خانه‌ها نخواهیم بود.

وی گفت:بازدید میدانی وزیر نیرو و مسوولان کشوری، استانی و محلی از مسیر‌های مواصلاتی خسارت دیده ناشی از بارندگی در بخش‌های مرکزی و پیرسهراب چابهار و مناطق دشتیاری و بررسی مشکلات مردم می‌تواند گرفتاری‌های آن‌ها را حل کند.

وی به بازدید از فرسایش خندقی خاک (گَرگَروک)، ایمن‌سازی روستا‌های در معرض خطر گرگروک‌ها در دشتیاری و چابهار اشاره و گفت: تکمیل طرح‌های آبخیزداری، ساخت سیل‌بند عورکی و سایر مکان‌های پیش‌بینی شده می‌تواند به مهار آب‌ها و سیل‌های ناشی از بارش باران کمک کند.

به گفته نماینده مجلس؛ سفر وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، رئیس ستاد مدیریت بحران و تلاش سایر مسوولان محلی، استانی و کشوری برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده جای قدردانی دارد و امیدواریم خسارت‌های سیل و بارندگی سریعا برآورد و جبران شود.

وی به نفوذ آب به ۸۰ درصد خانه‌ها و خسارت جدی به ۱۲ هزار نفر در کُنارک، خسارت‌های به اهالی روستای تیس چابهار، خسارت جدی به ۸۰ درصد از راه‌های مواصلاتی و روستا‌های شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و کُنارک و قصرقند، خسارت جدی به مزارع کشاورزی و زیرساخت‌های برق و آب و تخریب خانه‌های خشت و گلی اشاره و گفت: متاسفانه راه‌های روستایی خاکی و فاقد ابنیه فنی در کمترین بارندگی و جاری شدن سیل تخریب و آسیب جدی می‌بینند لذا نیاز است اعتبارات لازم به این بخش‌ها تخصیص یابد تا مشکلات مردم کمتر شود.

سفر نمایندگان رئیس جمهور به مناطق سیل‌زده در راستای بررسی مشکلات مردم و برآورد میزان خسارت‌ها انجام می‌شود تا پس از مطرح شدن در جلسه هیات دولت، برای رفع فوری این مشکلات تصمیم‌گیری شود.

از ۲ روز قبل نیز تیم‌های ارزیاب در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند. روند امدادرسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: