April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۸۹۸۷
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
0
بازار در روز‌های اخیر نشان داده است که تمایل زیادی برای از دست دادن کانال ۲۷ هزار تومانی ندارد و تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای ترجیح می‌دهد که حداقل خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی نگه دارد.
شوک مذاکرات وین به قیمت دلار در ایران
به گفته فعالان، یکی از عوامل مهمی که زمینه ساز افت قیمت دلار شد، خوشبینی دوباره نسبت به مذاکرات هسته‌ای بود.

اسکناس آمریکایی مرز ۲۸ هزار تومانی را از دست داد تا یک بار دیگر تعیین کف قیمت دلار اهمیت پیدا کند. بازار در روز‌های اخیر نشان داده است که تمایل زیادی برای از دست دادن کانال ۲۷ هزار تومانی ندارد و تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای ترجیح می‌دهد که حداقل خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی نگه دارد.

دیروز اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان پایین رفت و در صورتی که زیر این محدوده تثبیت شود، احتمال افت قیمت تا محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان وجود خواهد داشت. در صورتی که دلار در روز جاری بتواند به بالای خط ۲۸ هزار تومان بازگردد، انتظارات نزولی تا حد زیای تضعیف خواهند شد.

به گفته فعالان، یکی از عوامل مهمی که زمینه ساز افت قیمت دلار شد، خوشبینی دوباره نسبت به مذاکرات هسته‌ای بود. دیروز برخی منابع داخلی از پیشرفت مذاکرات سخن می‌گفتند و عنوان می‌کردند که اکنون حتی ممکن است توافق موقتی صورت بگیرد که زمینه ساز آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران شود. در مقابل، عده‌ای از معامله گران سعی می‌کردند که خبر ضرب‌الاجل مذاکراتی آمریکا برای مذاکرات هسته‌ای را برجسته کنند.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابعی مدعی شده دولت آمریکا تا آخر ژانویه یا اوایل فوریه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین تصمیم می‌گیرد. این خبر دیشب تاثیر افزایشی در بازار نداشت، ولی موجب شد که روند کاهشی در بازار پشت خطی محدود شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: