کد خبر: ۳۶۹۱۰۰
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
0
سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه نفتکش سانچی گفت: دعاوی حقوقی بین مالکان دو کشتی که با هم برخورد داشتند و هم بین شرکت‌های بیمه‌گر هر دوکشتی در سطح بین المللی جاری است. شرکت ملی نفتکش نیز پرداخت غرامت را بر عهده گرفت و تسهیلاتی برای برگزاری مراسمات به خانواده‌های این عزیزان پرداخت شد.
دعاوی حقوقی مالکان و بیمه‌کنندگان حادثه کشتی سانچی در حال انجام است
علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حقوقی و فنی حادثه نفت‌کش سانچی و رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان آن ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان این حادثه گفت: دعاوی حقوقی بین مالکان ۲ کشتی که باهم برخورد داشتند و هم بین شرکت‌های بیمه‌گر هر دو کشتی در سطح بین‌المللی جاری است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رسیدگی به دعاوی بین المللی زمان‌بر است، گفت: دعاوی در کشور چین در حال رسیدگی و بررسی قرار دارد و در مراحل مختلف مشخص کردن میزان تقصیر هر یک از دو کشتی و بقیه حواشی در آثار حقوقی ناشی از آن است؛ طبیعتا این پرونده به دلیل پیچیدگی و گستردگی که در هنگ کنگ است هنوز منجر به صدور رای قطعی نشده است.

وی تأکید کرد: شرکت ملی نفت‌کش بلافاصله بعد از وقوع حادثه بدون اینکه منتظر موضع بیمه و دعاوی بین‌المللی باشد، پرداخت غرامت را بر عهده گرفت و غرامت لازم به خانواده‌های این حادثه پرداخت شد و تسهیلاتی برای برگزاری مراسمات به خانواده‌های این عزیزان پرداخت شد.

بهادری‌جهرمی با اشاره به خدمات شرکت نفت‌کش برای خانواده‌های بازمانده از حادثه کشتی سانچی گفت: بر اساس تصمیمات، به یکی از اعضای هر یک از این خانواده‌ها مجوز استخدام در آن شرکت داده شد تا بخشی از بار مالی که برایشان ایجادشده را جبران کند و طبیعتاً بار معنوی این حادثه قابل جبران نیست؛ در حوزه مادی تا حد توان جبران‌های لازم صورت گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: