کد خبر: ۳۶۹۱۵۸
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
0
دولت پاکستان طبق سیاست جدید امنیت ملی خود قصد دارد به شهروندان خارجی در صورت سرمایه‌گذاری در کشور، اقامت دائم بدهد.
پاکستان به افغانی‌های ثروتمند اقامت دائم می‌دهد
دولت پاکستان تصمیم گرفته به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت دائم بدهد تا بتواند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌ها، چینی‌ها و سیک‌های ثروتمند آمریکایی را جذب کند.

وزیر اطلاعات پاکستان در روز جمعه اعلام کرد: «در راستای سیاست جدید امنیت ملی که هسته امنیت ملی را اقتصاد ژئوپلیتیکی می‌داند، دولت تصمیم گرفته به شهروندان خارجی اقامت دائم بدهد. طبق این سیاست، اقامت دائم خارجی‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری آن‌ها در کشور است».

دولت پاکستان عقیده دارد این طرح میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری خارجی را وارد کشور خواهد کرد.

پاکستان قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌های ثروتمند را که درحال‌حاضر در کشور‌هایی مثل ایران، ترکیه و مالزی فعالیت می‌کنند، جذب کنند.

دولت پاکستان امیدوار است سیک‌های آمریکایی با توجه به علاقه به سایت‌های مذهبی سیک در این کشور، در بخش‌های مختلف اقتصاد پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.

نخست‌وزیر پاکستان هم در جدیدترین بیانیه‌های خود اعلام کرده قصد دارد سرمایه‌گذاران برتر چینی را که صنایع خود را در سایر کشور‌های منطقه جای داده‌اند، جذب پاکستان کند.

دولت همچنین امیدوار است حاکمان ثروتمند عرب که هر سال با هدف شکار وارد پاکستان می‌شوند، علاقمند به دریافت شهروندی پاکستان باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: