کد خبر: ۳۶۹۲۸۰
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
0
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارزیابی مناسب از سطح واکسیناسیون علیه کرونا در استان فارس اعلام کرد که حدود ۲۵ درصد از مردم در فارس هر سه دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

یک چهارم مردم فارس واکسینه شده‌اند
دکتر سید وحید حسینی دوشنبه ۲۷ دی در چهارصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه تاکنون ۲۵ درصد از مردم استان برای دریافت سه دُز واکسن کرونا اقدام کرده اند و قدردانی از این مشارکت، از تمامی گروه های هدف استان خواست تا هر چه سریع تر در این زمینه اقدام کنند.

حسینی ضمن بررسی آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در مناطق مختلف استان فارس، افزود: با وجود کاهش نسبی آمار در مقایسه با دو سال گذشته، این ویروس همچنان قربانی می گیرد و نظارت جدی بر روند خدمت رسانی به مردم و بیماران، یک ضرورت است.

او در ادامه اعزام بازرسان دانشگاه به مناطق مختلف استان با هدف نظارت بر روند اقدامات در مراکز ارائه خدمت به بیماران را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد و گفت: لازم است با تلاش مجموعه سلامت بکوشیم پیامدهای منفی این بحران را تا حد امکان کاهش داده و مردم کمترین آسیب را تجربه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی محور اساسی دیگر برای موفقیت برنامه های مقابله با کرونا را مشارکت مردم برای حفاظت از خود در برابر این بیماری عنوان کرد و گفت: یکی از نگرانی های مهم در شرایط کنونی و به ویژه با توجه به شیوع سویه امیکرون، کاهش توجه عمومی نسبت به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و از تمامی مردم استان می خواهیم سلامت خود و اطرافیان را قربانی سهل انگاری نکنند.

حسینی مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشارخون بالا و بیماران قلبی عروقی، همچنین سالمندان و کودکان را آسیب پذیرترین گروه ها در برابر این بیماری عنوان کرد که نیاز است با رعایت جدی بهداشت، به ویژه استفاده از ماسک، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و دریافت به موقع واکسن، به سلامت خود اهمیت دهند.

سرپرست علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تمامی تدابیر برای دسترسی آسان به واکسن در استان پیش بینی شده است، افزایش ایمنی در برابر کرونا و سویه امیکرون با دریافت به موقع دز سوم واکسن، پیش از مواجهه با این بیماری را یک ضرورت در شرایط کنونی خواند.

 برابر آخرین آمار اعلامی علوم پزشکی شیراز، تاکنون مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۱۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۷ هزار و ۸۹ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۷۷ دُز نوبت دوم و ۷۸۳ هزار و ۴۵۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: