عملکرد بازار سرمایه در ۲۸ دی ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۶۹۳۶۷
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس در معاملات امروز (سه شنبه ۲۸ دی‌ماه) با افت ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید.
بورس ۴ هزار و ۶۷۷ واحد اُفت کرد
شاخص کل بورس در معاملات امروز (سه شنبه ۲۸ دی‌ماه) با افت ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۸۰۵۲ واحد افت، رقم ۳۳۷ هزار و ۳۱ هزار واحدی را ثبت کرد.

همچنین نماد‌های فولاد، فارس، کگل، فملی، کچاد، وغدیر و شپدیس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نماد‌های فولاد، شپنا، شتران، خساپا، شبندر، فملی و خودرو پر تراکنش‌های بازار بودند.

همچنین به ترتیب نماد‌های کمند، امین یکم، فولاد، کیان، پالایش و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۲۲۰ واحد افت به رقم ۱۷ هزار و ۶۵۶ واحد رسید و نماد‌های سمگا، کرمان، فرابورس، فجهان، توسن، مدیریت و وهامون پر تراکنش‌های بازار بودند.
 

در همین رابطه علی عصاری کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط بازار ورود پول جدید به بورس توصیه نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تنها ابهامات موجود در بورس بودجه و برجام است، اما مهم‌تر از هر چیزی برای بازار این روز‌ها پول است. کمبود شدید نقدینگی در بورس چنانچه رفع نشود، می‌توان کف‌های جدیدی برای شاخص کل متصور شد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: مهمترین مشکل بازار سهام عدم وجود نقدینگی در بازار عنوان شده است. حجم و ارزش معاملات برای ماه‌های متمادی در کف بوده است. این موضوع به عقیده کارشناسان بازار را کم‌رمق کرده و باعث شده بورس حتی به اخبار مثبت برجامی نیز واکنش مناسبی نشان ندهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: