کد خبر: ۳۶۹۳۷۷
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
0
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری نیاز به اکوسیستم داریم که آن را به بهترین نحو در کشور ایجاد کرده ایم.
جایگاه چهارم ایران در توسعه علم
سورنا ستاری گفت: با یک حرکت و سیاست پیوسته، می‌توانیم بخشی از علم را به بهترین مقام و رتبه برسانیم. قانون جهش دانش بنیان، قانونی است که در دست تصویب مجلس شورای اسلامی بوده و در روز‌های آینده عملی و اجرایی خواهد شد. هیچ جای دنیا نوآوری همراه با قانون نمی‌توانند کنار هم قرار بگیرند؛ زیرا اگر برای نوآوری قانون در نظر گرفته شود، فعالان فناوری نمی‌توانند به راحتی ایده‌های خود را به مرحله عمل برسانند.

در اتاق بازرگانی ۱۶ فناور و خلاق حضور دارند.

او گفت: کشور در آستانه پیشرفت‌های علمی قرار دارد؛ چرا که با وجود ۷۰۰۰ استارت‌آپ و با فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، هر کدام از آن‌ها یک سرباز در حوزه علم و فناوری برای ایران هستند.

دبیر ستاد نانو گفت: محصولات نانو تاثیرات زیادی در ایجاد اشتغال تخصصی دارند. اگر در حوزه‌های دانش بنیانی سرمایه گذاری ایجاد شود، دیگر در کشور فرار مغز‌ها و مهاجرت نخبه نخواهیم داشت. با فعال شدن دانشگاه‌ها و تربیت نیروی انسانی، باعث توسعه علمی کشور شده و در این حوزه بی نظیر هستیم.

به گفته سرکار نانوتکنولوژی باعث ارتقای کیفی محصولات دانش بنیانی خواهد شد.

در سال گذشته در حوزه نانو تکنولوژی بودجه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است. این رقم امسال به ۲۰ هزار میلیارد رسید.

سرکار گفت: در سال ۱۳۸۵، ۶۲ میلیون تومان صادرات داشتیم و پیش‌بینی می‌شد در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان برسد که با توجه به تحریم‌ها با کاهش چند درصدی صادرات مواجه شدیم. اگر اقتدار نانو تکنولوژی داشته باشیم، اقتدار نظامی و دیگر اقتدار‌ها را نیز خواهیم داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: