کد خبر: ۳۶۹۳۸۳
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
0
پالایشگاه هندوستان پترولیوم به دنبال افزایش ظرفیت پالایش خود تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز، ۴۵ درصد نفت بیشتری در ۲۰۲۲ از عراق وارد می‌کند.
پالایشگاه هندی خرید نفت از عراق را ۴۵ درصد افزایش می‌دهد
شرکت پالایشگاهی هندوستان پترولیوم در سال جاری میلادی ۴۵ درصد نفت بیشتری از عراق وارد می‌کند تا نیاز ظرفیت پالایشی گسترش‌یافته خود را تامین کند.

این پالایشگاه ۳.۲ میلیون تن معادل ۶۴ هزار بشکه در روز نفت عراق را در سال جاری میلادی خریداری می‌کند که بالاتر از ۴۴ هزار بشکه خریداری‌شده در ۲۰۲۱ است.

شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) و شرکت هندوستان پترولیوم هنوز پاسخی به این خبر نداده‌اند. عراق برترین عرضه‌کننده نفت به هند است و خرید بیشتر این پالایشگاه از عراق، سهم این کشور خاورمیانه را در بازار هند بیش‌از پیش تقویت می‌کند.

طبق گفته یکی از منابع عراقی، این کشور به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک می‌تواند صادرات نفت خود را از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی و به‌دنبال تکمیل نصب ایستگاه‌های جدید در بنادر خلیج‌فارس، ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

رییس پالایشگاه هندوستان پترولیوم در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود این شرکت واردات نفت خام سولفور بالا را پس‌از گسترش ظرفیت پالایشی خود تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز تا ماه مارس ۲۰۲۲، افزایش می‌دهد. این شرکت در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۱ ظرفیت پالایشی خود در پالایشگاه بمبئی را تا ۱۹۰ هزار بشکه در روز توسعه داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: