کد خبر: ۳۶۹۴۳۲
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
0
کارفرمایان صنفی تا پایان امروز فرصت دارند نسبت به درخواست غیرفعال سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.
آخرین مهلت ثبت کارتخوان‌ها توسط کارفرمایان
کارفرمایان صنفی تا پایان امروز فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و مشاهده تمام پذیرنده‌های خود، درخواست غیرفعال سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.

در حال حاضر تعدادی از دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی تعیین تکلیف نشده و حسب قانون بانک مرکزی می‌بایست نسبت به غیرفعال سازی آن‌ها اقدام کند.

همچنین، کارفرمایان صنفی تا پایان امروز فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و از طریق شماره ملی خود لیست تمامی پذیرنده‌های خود را مشاهده کنند. سپس امکان اتصال هر پذیرنده به پرونده مالیاتی متناظر، درخواست غیر فعال سازی پذیرنده، حذف ثبت نام اضافی ایجاد شده توسط بانک مرکزی و یا ایجاد فعالیت جدید متناسب با پذیرنده اقدام کنند.

به موجب ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بانک مرکزی موظف به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و تناظر بین آن‌ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی است.

بنابر آمار‌ها هنوز تعدادی از دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی تعیین تکلیف نشده و حسب قانون بانک مرکزی باید نسبت به غیرفعال سازی آن‌ها اقدام کند.

دهقان، مدیر شرکت شاپرک که زیر مجموعه بانک مرکزی است در این باره می‌گوید: حدود سه میلیون دستگاه کارتخوان نیز وجود دارند که هویت دارند، اما هیچ تراکنشی انجام نمی‌دهند؛ که این افراد نیز می‌تواند تا پایان امروز در صورت نیاز به غیرفعال سازی کارتخوان‌های خود اقدام کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: