April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۹۷۳۰
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
0
سخنگوی صنعت برق گقت: در تعرفه‌های جدید یارانه مشترکان پرمصرف کاهش می‌یابد.
برق برای پرمصرف‌ها گران می‌شود
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اجرایی شدن تعرفه‌های برق در کشور، اظهار داشت: تعرفه‌های جدید بر اساس بند ۱ تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تعریف شده است و این تعرفه‌ها برای مشترکینی که بیشتر از الگوی تعیین شده مصرف برق داشته باشند، تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: الگوی تعیین شده در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و برای مناطق عادی در ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در مناطق گرمسیری از جمله مناطق حاشیه خلیج فارس، دریای عمان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان این عدد ۱۰ برابر می‌شود که ۳ هزار کیلووات ساعت است.

سخنگو صنعت برق گقت: ۷۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف برق هستند و صرفا همان ۲۵ درصد باقی مانده مصرف برق‌شان بیش از الگو‌های تعریف شده است.

رجبی مشهدی عنوان کرد: در تعرفه‌های جدید یارانه مشترکان پرمصرف کاهش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت دوم هستند.

سخنگو صنعت برق خاطرنشان کرد: از هموطنان می‌خواهیم مصرف بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند تا در تامین برق پایدار دچار مشکل نشویم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: