کد خبر: ۳۶۹۸۴۸
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
0
ایران و هند یک مسیر مستقیم تجارت کالا بین بندر چابهار ایران و دو بندر ناواشیوا و کاندلا در غرب هند راه‌اندازی می‌کنند تا پاکستان را دور زده و کالا‌ها را به افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی برسانند.
ایران و هند سومین مسیر تجارت کالا به چابهار را راه‌اندازی می‌کنند
یک مسیر تجارت کانتینری مستقیم بین بندر چابهار ایران و دو بندر ناواشیوا و کاندلا در غرب هند راه‌اندازی شده‌است. طبق گفته جلیل اسلامی، رییس سازمان بنادر و دریانوردی ایران، اولین محموله کانتینری از این مسیر در شانزدهم فوریه وارد بندر شهید بهشتی ایران خواهد شد.

خطوط دریانوردی ایران حمل‌ونقل کانتینری بین دو کشور را بین ۱۰ تا ۱۵ روز انجام می‌دهند. سازمان بنادر و دریانوردی ایران عوارض و هزینه‌های حمل‌ونقل و تجهیزات را برای حمایت از تاجرانی که از این مسیر استفاده می‌کنند مشخص می‌کند.

هند قبلا در ۲۰۱۷ خطوط کشتیرانی دیگری بین بندر چابهار ایران و بنادر بمبئی و موندرا افتتاح کرده‌است. دومین مسیر دریانوردی مستقیم بین دو کشور در ژانویه ۲۰۱۹ افتتاح شد. این مسیر از بنادر بمبئی، موندرا، کاندلا و چابهار عبور کرده و در نهایت به بندرعباس در جنوب ایران می‌رسد. هند از این مسیر‌های کشتیرانی برای حمل کالا به افغانستان و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و همچنین کشور‌های آسیای مرکزی استفاده می‌کند. هند می‌تواند از طریق بندر چابهار، پاکستان را دور زده و کالا‌ها را به افغانستان و آسیای مرکزی برساند. به‌این‌ترتیب افغانستان از طریق دریا به هند متصل می‌شود.

ایران پروژه‌ای برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات مدرن بارگیری و تخلیه بار در بندر شهید بهشتی در چابهار در اختیار هند قرار داده‌است.

اولین نشست سه‌جانبه هند، ایران و ازبکستان در ماه گذشته برای توسعه مسیر‌های ارتباطی با کشور‌های آسیای مرکزی برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: