کد خبر: ۳۶۹۸۸۴
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
0
منابع رسانه‌ای در استان صعده از کشف بقایای یک موشک آمریکایی در محل زندانی که بامداد روز جمعه هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت، خبر دادند.
کشف بقایای موشک آمریکایی در محل حمله هوایی به صعده
پس از اینکه ساختمان زندانی در استان صعده در شمال یمن که در کنترل گروه انصار الله یمن قرار دارد هدف حمله هوایی قرار گرفت، بقایا و لاشه‌های موشک ساخت آمریکا که ائتلاف متجاوز در حملات خونین و وحشیانه خود به مناطق مختلف یمن استفاده می‌کند، در این محل پیدا شد.

به گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، این اولین بار نیست که بقایای بمب‌ها و تسلیحات آمریکایی در میان ویرانی‌های ناشی از حملات هوایی ائتلاف متجاوز به یمن یافت می‌شود، چون با وجود درخواست‌های مکرر سازمان‌های حقوق بشری از آمریکا برای توقف این کمک‌ها، اما واشنگتن همچنان به تجهیز نظامی و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی خود از عربستان ادامه می‌دهد.

یک روزنامه نگار یمنی هم در اوت سال ۲۰۱۸ بقایای یک موشک ساخت آمریکایی را پس حمله ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل کودکان یمنی نشان داده بود.

با وجود اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک سال پیش وعده پایان حمایت واشنگتن از ریاض در حمله به یمن را داده بود، اما پشتیبانی نظامی و لجستیکی آمریکا از ائتلاف سعودی – اماراتی در تهاجم نظامی به یمن همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که مارک گارلاسکو مشاور نظامی سازمان غیردولتی حفاظت از غیرنظامیان PAX که مقر آن در هلند است، پس از مشاهده تصویر بقایای موشک آمریکایی که در حمله به صعده بکار گرفته شد، در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «این نماد ویژه شرکت آمریکایی ریتون «Raytheon» است. اشاره وی به شرکت آمریکایی «Raytheon Technologies Corporation» است که یکی از بزرگترین صادرکنندگان خدمات هواپیمایی و اطلاعاتی در جهان است.

در حمله به زندان صعده ۸۲ نفر شهید و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: