کد خبر: ۳۶۹۹۴۱
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
0
قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه مجوزی برای افزایش قیمت لوازم‌خانگی صادر نشده، گفت: با درج قیمت تولیدکننده (به‌جای قیمت مصرف‌کننده) معیاری در دست خریداران هست که بر اساس آن اگر قیمت نهایی خریدار در کالای تند مصرف بیش از۲۰‌درصد و در کالا‌های کند مصرف بیش از ۳۰‌درصد باشد، مصداق گران‌فروشی است.
کاهش قیمت لوازم خانگی با اجرای این طرح
محمد‌صادق مفتح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شناسایی گران‌فروشی برای مصرف‌کننده نهایی آسان است، گفت: همچنین با اجرای این طرح رقابت در توزیع افزایش یافته و شاهد کاهش قیمت برخی کالا‌ها با درج قیمت تولیدکننده هستیم.

تصریح کرد: طرح درج قیمت تولیدکننده از کالا‌هایی که تاثیر کمتری در سبد خانوار داشت شروع شد، اما بازخورد‌ها مثبت بود، برای مثال قیمت آب‌معدنی تا ۵۰‌درصد و قیمت لنت، فیلتر‌روغن و لوازم یدکی خودرو تا ۷۰‌درصد کاهش داشته است. البته به گفته قائم‌مقام وزیر صمت کاهش قیمت قابل پیش‌بینی بود، چراکه قیمت مصرف‌کننده با پیش‌بینی بیشترین هزینه حمل و نقل درج می‌شد که حالا این شرایط تغییر کرده است. در اصل درج قیمت مصرف کننده در ذات خود بی عدالتی و بی‌رقابتی دارد. وی در ادامه پیش‌بینی کرد که با اجرای کامل طرح درج قیمت تولیدکننده، کالا عادلانه‌تر و با قیمت بهتر در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد و رقابت در حلقه‌های مختلف توزیع و فروش بیشتر شود و گفت: تاثیرگذاری سیستم‌های سنتی نظارت مثل تعزیرات کمتر از روش فعلی است. مفتح گفت: تولید‌کنندگان کالا‌های کندمصرف فقط باید قیمت درب کارخانه را روی محصول درج کنند و قیمت مصرف‌کننده هم در واحد صنفی در معرض دید خریدار قرار بگیرد. اگر در کف بازار قیمت‌ها غیرمنطقی افزایش یافته باشد، حتما برخورد خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: