April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۰۱۰
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
0
طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۶ بهمن با یک هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان معامله شد.
احتمال رکود بی سابقه بازار طلا قوت گرفت!
قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز ۶ بهمن با یک هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، به یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی در بازار آزاد چهارشنبه ۶ بهمن با ۶۶ هزار تومان افزایش، ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان بود.
 

بازه محدود نوسان سکه

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه تحت‌تاثیر عامل همیشگی نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی و همچنین برخی جریانات هیجانی معامله‌گران سکه، با افزایش قیمت روبه‌رو شد، اما این رشد قیمت‌ها با توجه به افت نرخ اونس طلا در بازار جهانی محدود شد.

هر سکه امامی روز گذشته در یک مسیر رفت و برگشتی در بازه قیمتی ۱۲‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان قرار داشت.

گفته می‌شود که از دلایل دیگر تاثیرگذار بر این بازار حجم معاملات پایین آن‌هم به دلیل هراس فعلی برخی سرمایه‌گذاران سکه از احتمال افت بیشتر قیمت دلار است که باعث‌شده تا آن‌ها برای انجام داد‌و‌ستد‌های خود دست به عصا حرکت کنند. انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن به ایام پایان سال حجم خرید و فروش‌ها در این بازار اندکی رونق یابد.
 

افزایش پتانسیل رشد طلا

درحالی‌که معامله‌گران در انتظار حرکت بعدی فدرال‌رزرو بودند، بهای طلای جهانی توانسته به بالاترین حد دو ماهه خود برسد. طولی نکشید که این فلز گرانبها از این سطحی عقب نشینی کرد، به‌طوری‌که هر اونس طلا روز چهارشنبه (ساعت ۱۹) به قیمت ۱۸۴۷دلار معامله شد.

بسیار واضح است که انگیزه تورمی فعلی بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که فدرال‌رزرو درچند‌ماه قبل پیش بینی می‌کرد. اکنون فاصله زیادی بین سطوح فعلی تورم و جایی‌که بازار فکر می‌کند تورم در ۵ یا ۱۰سال آینده خواهد بود، وجود دارد.

اگر معامله گران نشانه‌های بیشتری مبنی‌بر اینکه تورم دائمی‌تر خواهد بود ببینند، این امر باعث ایجاد چالش‌های بزرگی برای فدرال‌رزرو خواهد شد و طلای جهانی مسیر پرشتاب صعودی را پیش خواهد گرفت، به‌طوری‌که احتمال می‌رود رکورد‌های بی سابقه‌ای در سطوح بالای قیمتی زده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: