پوتین رییس‌جمهور روسیه؛
کد خبر: ۳۷۰۰۲۹
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
0
پوتین می‌گوید که برق مازاد و پرسنل آموزش‌دیده به روسیه در استخراج رمزارز‌ها مزیت رقابتی می‌دهد.
استخراج رمزارز برای کشور سودمند است
ولادمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به علاقه‌مندان رمزارز بارقه‌ای از امید را نسبت به آینده دارایی‌های رمزنگاری شده در این کشور داده است. مدتی پیش بانک مرکزی روسیه خواستار ممنوعیت رمزارز‌ها دراین کشور شده بود.

رهبر قدرتمند روسیه در کنفرانس ویدئویی که ۲۶ ژانویه با اعضای دولت روسیه برگزار شد، گفت که می‌خواهد در مورد مقررات رمزارز‌ها صحبت کند.

او گفت:علاوه بر مشکلاتی که رمزارز‌ها ایجاد میکنند، در اینجا مزیت‌های رقابتی خاصی هم داریم، مخصوصاً ماینینگ. منظورم مازاد برق و پرسنل آموزش دیده موجود در کشور است.»

به گفته تحلیلگران در بهار ۲۰۲۱، قیمت برق در روسیه ۰.۰۶ دلار در هر کیلووات ساعت برای مصارف خانگی و ۰.۰۸ دلار برای مشاغل بود. برای مقایسه، در فرانسه، یک کیلووات ساعت برق برای خانوار‌ها ۰.۲ دلار و برای مشاغل ۰.۱۴ دلار هزینه دارد که چهار برابر گران‌تر از روسیه است.

او همچنین از بانک مرکزی کشور خواست تا در آینده نزدیک با دولت وی ملاقات کند تا در مورد استفاده از رمزارز به اجماع برسند.

پنجشنبه گذشته، بانک مرکزی روسیه گزارشی را منتشر کرد که در آن ممنوعیت کلی تجارت و استخراج رمزارز‌ها را پیشنهاد کرد. در این گزارش آمده است که خطرات کریپتو برای بازار‌های نوظهور از جمله روسیه بسیار بیشتر است.

بانک مرکزی روسیه مدتی است که نگرانی‌هایی در مورد رمزارز‌ها دارد. در دسامبر ۲۰۲۱، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: "ما نمی‌توانیم از سرمایه گذاری در رمزارز‌ها استقبال کنیم. "

دیروز، ایوان چبسکوف، وزیر دارایی روسیه با مخالفت با ممنوعیت کلی پیشنهادی واکنش نشان داد و خواستار تنظیم مقررات به جای محدودیت شد. او تاکید کرد که ممنوعیت کریپتو باعث می‌شود این کشور از صنعت فناوری در سراسر جهان عقب بماند.

در همین حال، پوتین به نمایندگان مجلس خود اطمینان داد که «بانک مرکزی در مسیر پیشرفت فنی ما قرار نمی‌گیرد و تلاش‌های لازم را برای معرفی آخرین فناوری‌ها در این زمینه انجام می‌دهد».

علی‌رغم این اطمینان‌ها، پوتین پذیرفت که گسترش استفاده از رمزارز با توجه به نوسان‌پذیری زیاد، خطرات خاصی را به همراه دارد.

در حالی که بانک مرکزی روسیه برای مدتی طولانی نسبت به رمزارز‌ها بدبین بوده است.

در سال ۲۰۲۰، بانک مرکزی اعلام کرد که در حال بررسی امکان روبل دیجیتال است و آزمایش نمونه اولیه برای این ماه برنامه ریزی شده است.

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در پست اخیر خود در پلتفرم پیام‌رسانی خود نوشت که ممنوعیت پیشنهادی کریپتو تعدادی از بخش‌های اقتصاد فناوری پیشرفته را از بین می‌برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: