April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۰۷۳
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
0
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۵۹ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل غلات در ۱۰ ماه نخست سال جاری در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند.
۵۹ کشتی حامل غلات در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند
امید جهان نژادیان افزود: این کشتی‌ها حامل بیش از سه میلیون تن غلات به ویژه گندم بودند که در یک عملیات منظم و برنامه ریزی شده تخلیه و به انبارها و سیلوهای استان‌های مختلف کشور حمل شده‌اند.

وی با اشاره به شیب تند ورود کالاهای اساسی به کشور به خصوص غلات از طریق بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: تسریع در صدور مجوز و تخصیص تجهیزات مناسب برای تخلیه کالاهای وارداتی یک ضرورت است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با مطلوب خواندن موجودی کالاهای اساسی در کشور گفت: در ماه‌های آینده میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد خوزستان خواهد شد.

وی افزود: برای تسریع در صدور مجوزهای بهداشتی، استاندارد و گمرک، نشست‌های زیادی برگزار شده و امید است در فرصت پیش رو بتوان با توجه به اهمیت ورود کالاهای اساسی به کشور تسهیل روادید و صدور مجوزها شتاب بهتری بگیرد.

جهان نژادیان با مهم ارزیابی کردن تخصیص تجهیزات مناسب بندری برای تخلیه کالاهای اساسی اظهارداشت: با دراختیار داشتن تجهیزات مناسب می توانیم علاوه برنامه ریزی برای حمل کالای یکسره میزان قابل توجهی از کالاهای وارد شده را درطول شبانه روز به دورترین نقاط ایران ارسال کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به تجربیات ارزشمند و ایجاد بسترهای مناسب توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در بندر امام خمینی(ره) امکان تخلیه روزانه ۱۵ هزار تن کالا برای هر کشتی وجود دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: در تلاش هستیم تا با هم اندیشی و هم افزایی بین بخشی، علاوه بر موافقت و همراهی، آهنگ ورود و تخلیه کالاهای اساسی دراستان را به صورت چشم گیری افزایش دهیم.

حدود ۸۵ درصد حجم کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی وغلات) ازطریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.

براساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود ۱۱ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۱درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: