کد خبر: ۳۷۰۱۱۴
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
0
اگر در خانه قهوه تهیه کرده‌ا و طعم آن را با قهوه‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها امتحان کرده‌اید، مقایسه کرده‌اید، حتما متوجه شده‌اید که تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد. برخی از این تفاوت‌ها به اشتباهاتی برمی‌گردد که ممکن است در حین تهیه آن در خانه مرتکب شوبد و این نوشته سعی می‌کند این موارد را مشخص کند.

اگر در خانه نوشیدنی قهوه خود را تهیه می‌کنید، از این ۱۲ اشتباه پرهیز کنید

اگر در خانه قهوه تهیه کرده‌ا و طعم آن را با قهوه‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها امتحان کرده‌اید، مقایسه کرده‌اید، حتما متوجه شده‌اید که تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد. برخی از این تفاوت‌ها به اشتباهاتی برمی‌گردد که ممکن است در حین تهیه آن در خانه مرتکب شوبد و این نوشته سعی می‌کند این موارد را مشخص کند.

 

اشتباه شماره 1: استفاده از آبی که به اندازه کافی گرم نیست

بهترین دمایی که دانه‌های آسیاب شده قهوه، طعمشان را رونمایی می‌کنند، 91 تا 97 درجه سانتیگراد است. اگر از قهوه‌جوش‌های برقی و اتوماتیک استفاده می‌کنید، معمولا به صورت خودکار این دما تعیین می‌شود، اما برای قهوه‌جوش‌های دستی، باید موارد دیگری را اتخاذ کنید.

 

قبل از آنکه اشتباهات بعدی را بررسی کنیم، می‌خواهیم به شما اسپرسوساز اتوماتیک مباشی را معرفی کنیم که در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود، قیمت‌های بسیار خوب و مناسبی دارد و برای خرید، گزینه مناسبی است. معمولا با این دستگاه‌های اتوماتیک تهیه قهوه با طعم دلخواه بسیار آسان‌تر است و زمان زیادی را در وقت صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

اشتباه شماره 2: استفاده از دانه‌های قهوه که مدت‌ها قبل آسیاب شده‌اند

این موضوع را از یاد نبرید: خرید دانه قهوه از قبل آسیاب شده غیر قابل قبول است. به محض اینکه دانه‌های قهوه آسیاب می‌شوند، طعم ظریف خود را آزاد می‌کنند. به این ترتیب، هر چه از زمان آسیاب دانه‌ها بگذرد، طعم آن کاهش پیدا می‌کند.  پیشنهاد می‌کنیم، برای اینکه بتوانید خودتان کار آسیاب کردن را انجام دهید، باید یک دستگاه آسیاب‌کن خوب تهیه کنید.

 

همچنین اگر می‌خواهید به طریق فروش انواع قهوه، دانه‌های آسیاب شده را تهیه کنید از فروشنده بخواهید مدت زمانی که از آسیاب شدن می‌گذرد، را به شما اعلام کند و این موضوع برای همه انواه قهوه مانند روبوستا، عربیکا، ترک و فوری صادق است.

اگر در خانه نوشیدنی قهوه خود را تهیه می‌کنید، از این ۱۲ اشتباه پرهیز کنید

اشتباه شماره 3: ریختن قهوه در فنجان سرد

به این موضوع اهمیت بدهید؛ اگر مایع داغی را در ظرفی با دمای پایین‌تر بریزید، به مدت طولانی داغ باقی نمی‌ماند. با گرم کردن فنجان از قبل، لذت نوشیدن جرعه جرعه را طولانی‌تر می‌کنید. برای اینکار می‌توانید مقداری از آبی که در حال جوشیدن است را در فنجان بریزید تا گرم شود.  

 

اشتباه شماره 4: نوشیدن قهوه در فنجان اشتباه

برای نوشیدن قهوه نیاز به فنجان‌هایی دارید که دیواره ضخیم داشته باشند تا دمای قهوه را به مدت طولانی‌تری در خود نگاه دارند. بنابراین آن فنجان‌های چینی خوش رنگ و لعابی که برای یک مهمانی چای بیرون می‌آورید، گزینه محبوب نیستند. لیوان‌های سرامیکی دست ساز، یا لیوان‌هایی که برای غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرند، گزینه مناسبی هستند.

 

اشتباه شماره 5: استفاده از دانه‌های قهوه کهنه

سعی کنید دانه‌های قهوه‌ای را تهیه کنید که حداقل در سه هفته قبل برشته شده‌اند. ساده ترین راه برای اطمینان از این موضوع دانستن تاریخ بودادن آن است. بنابراین این بار که به سراغ خرید قهوه عربیکا و یا هر نوع دیگر رفتید، از فروشنده بخواهید میزان مورد نظر شما در همان زمان برایتان برشته کند و یا انواعی را در اختیارتان قرار دهد که به تازگی برشته شده‌اند. اطلاعاتی نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کند میزان تازگی و کهنگی قهوه را تشخیص دهید.

 

اشتباه شماره 6: اندازه‌گیری‌ها را به چشم واگذار نکنید

سعی کنید به طور چشمی میزان قهوه‌ای که باید در دستگاه بریزید را اندازه‌گیری نکنید. اینکار حتی اگر تجربه خوبی داشته باشید، نتیجه عالی و دلخواه شما را در پی نخواهد داشت. یک قانون کلی خوب این است که از هشت قاشق چای‌خوری پر برای فرنچ پرس 900 گرمی (اندازه استاندارد) استفاده کنید. این میزان قهوه، رنگ قهوه‌ای پررنگ و طعم خوش‌طعمی ایجاد می‌کند.  

 

اشتباه شماره 7: میزان شکر و شیر خود را افزایش نمی‌دهید

نحوه مصرف قهوه به انتخاب شخصی بستگی دارد، اما ما همیشه توصیه می‌کنیم که بهترین طعم را به صورت تلخ انتخاب کنید و کم کم شکر و شیر را به آن اضافه کنید تا تلخی آن متناسب با میزان دلخواه شما باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود از شکر توربینادو استفاده کنید که طعم بهتری نسبت به شکر سفید دارد. شیر را هم بسته به ذائقه خود می‌توانید بدون چربی استفاده کنید و یا پرچرب.

 

اشتباه شماره 8: نسبت نادرست قهوه به آب

اگر مقدار زیادی آب را با اندکی قهوه مخلوط کنید، نتیجه جالب نخواهد بود. قانون کار این است که برای هر فنجان دو قاشق غذاخوری، قهوه مصرف شود. اما اگر با دم کردن این میزان از قهوه، آن نتیجه دلخواه را به دست نیاورید، می‌توانید این مقدار را با توجه به ذائقه خود برای دفعات بعد تغییر دهید.

اگر در خانه نوشیدنی قهوه خود را تهیه می‌کنید، از این ۱۲ اشتباه پرهیز کنید

اشتباه شماره 9: نادیده گرفتن کیفیت آب

استفاده از آب لوله کشی وسوسه انگیز است زیرا رایگان است و شما فقط شیر آب را فشار می‌دهید، اما وقتی از آب تصفیه شده استفاده کنید، واقعاً طعم متفاوتی را تجربه خواهید کرد. در واقع آب معمولی لوله کشی دارای رسوبات مختلف است، اسیدیته آن متفاوت است و روی طعم نهایی قهوه دلخواه شما تاثیر می‌گذارد. پس اگر خانه شما به دستگاه تسویه آب مجهز است، از این آب استفاده کنید و یا میزانی بطری آب معدن برای تهیه نوشیدنی قهوه خربداری کنید.

 

اشتباه شماره 10: تفاله‌های قدیمی را استفاده نکنید

اگر فقط گهگاهی قهوه می‌نوشید، مطمئن شوید که پس از دم کردن، تفاله‌های استفاده شده را حذف کرده‌اید. چرا که تفاله‌ها محل مناسبی برای رشد انواع قارچ‌ها خواهند بود و این یعنی کار مجدد و تمیزکاری بیشتر برای رسیدن به حالت اول.

 

اشتباه شماره 11: قهوه را در محل مناسب نگهداری کنید

مکان مناسب و مشخصی برای نگهداری قهوه وجود ندارد. اما در هر حال سعی کنید آنها را به دور از رطوبت نگهداری کنید. درب ظرف شما محکم باشد و سعی کنید از شیشه به جای پلاستیک استفاده کنید. 

 

اشتباه شماره 12: تمیز کردن دستگاه را فراموش نکنید

مانند هر وسیله دیگری در آشپزخانه، قهوه ساز شما نیز باید به صورت مرتب تمیز شود. پس از هر بار استفاده، قفسه، سبد فیلتر و درب آن را در آب صابون بشویید و حداقل یک بار در ماه با میزان مساوی از سرکه و آب، دستگاه را بشویید، به این معنی که سرکه و آب را داخل دستگاه دم کنید تا تمام اجزای مربوط، تمیز شوند. البته استفاده مداوم از سرکه توصیه نمی‌شود.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: