کد خبر: ۳۷۰۱۱۹
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
0
این احتمال وجود دارد که شما به‌شدت به استفاده از خودروی خود وابسته باشید. اگر در شهر یا منطقه‌ای که زندگی می‌کنید حمل‌ونقل عمومی خیل خوب نباشد، داشتن یک خودرو برای رساندن فرزندان به مدرسه، رفتن به مطب پزشک یا فروشگاه و ... می‌تواند ضروری باشد. بااین‌حال، تعمیرات و سرویس‌های خودرو می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. در ادامه با چند ترفند آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کند خودروی خود را در وضعیت مناسبی نگه دارید و حتی بتوانید در هزینه‌های ماشین صرفه‌جویی کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید از این ترفند‌ها مطلع شوید در ادامه با ما همراه باشید.
۱۲ ترفند که هر راننده باید با آن‌ها آشنا باشد

این احتمال وجود دارد که شما به‌شدت به استفاده از خودروی خود وابسته باشید. اگر در شهر یا منطقه‌ای که زندگی می‌کنید حمل‌ونقل عمومی خیل خوب نباشد، داشتن یک خودرو برای رساندن فرزندان به مدرسه، رفتن به مطب پزشک یا فروشگاه و غیره می‌تواند ضروری باشد. بااین‌حال، تعمیرات و سرویس‌های خودرو می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. در ادامه با چند ترفند آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کند خودروی خود را در وضعیت مناسبی نگه دارید و حتی بتوانید در هزینه‌های ماشین صرفه‌جویی کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید از این ترفندها مطلع شوید در ادامه با ما همراه باشید.

 

از سر خود برای قفل کردن خودرو استفاده کنید

آیا می‌خواهید احساس کنید که جادوگر هستید؟ اگر از خودروی خود فاصله خیلی زیادی دارید که این مسئله باعث می‌شود سوئیچ ماشین کار نکند، از سر خود به‌عنوان یک ماهواره شخصی استفاده کنید. مایعات بدن می‌توانند سیگنال بی‌سیم را از سوئیچ تا خودروی پارک شده گسترش دهند. تنها لازم است سوئیچ را زیر چانه قرار دهید، سپس دهان خود را باز کنید و دکمه سوئیچ را فشار دهید.

۱۲ ترفند که هر راننده باید با آن‌ها آشنا باشد

چراغ‌های جلوی خودرو را با خمیردندان تمیز کنید

برای اینکه همه چیز را واضح ببینید، چراغ‌های کدر خودرو را با خمیردندان تمیز کنید. مواد ساینده ملایمی که در خمیردندان وجود دارد در تمیز کردن چراغ جلوی خودرو بسیار موثر است و از سوی دیگر، می‌تواند ترک‌های کوچک چراغ را پر کند. همچنین می‌توانید برای این کار از کارواش رونیکس مدل واترجت استفاده کنید. خرید کارواش خانگی دینامی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن ماشین است و قیمت آن نیز مناسب است.

 

با روشن کردن سیستم تهویه مطبوع، داخل خودرو را مه‌زدایی کنید

با استفاده از چند مرحله‌ای که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید می‌توانید داخل خودرو را سریع‌تر مه‌زدایی کنید:

  1. بخاری را روشن کنید تا رطوبت هوا از بین برود.
  2. دکمه AC یا گردش هوا در ماشین را روشن کنید تا هوای داخل خودرو خشک تر شود.
  3. بخاری را روشن کنید و دکمه AC را خاموش کنید. اجازه دهید وقتی بخاری روشن است، هوای سرد داخل خودرو شود.
  4. پنجره‌ها را باز کنید، زیرا هوای بیرون به‌وضوح سرد است و به‌اندازه‌ای است که هوای سرد وارد ماشین شود و هوای داخل خودرو را خشک تر کند.
  5.  

شیشه جلوی خودرو را در زمستان بپوشانید

برای جلوگیری از گرم شدن خودرو در تابستان می‌توانید از آفتاب‌گیر استفاده کنید. در زمستان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید اما به‌جای آفتاب‌گیر، برای محافظت از ماشین در برابر برف و یخ از پتو، برزنت یا رومیزی پلاستیکی استفاده کنید. این کار همچنین باعث می‌شود که برف‌پاک‌کن‌ها به شیشه نچسبند.

 

برای ترمیم ترک‌های شیشه جلو از براق‌کننده ناخن استفاده کنید

آیا از این ترفند قدیمی آگاه هستید که استفاده از براق‌کننده ناخن بر روی جوراب‌شلواری‌ای که کمی نخ‌کش شده است می‌تواند از نخ‌کش شدن بیشتر آن جلوگیری کند؟ همین تئوری را می‌توان در ترمیم ترک‌های شیشه جلو به کار برد. به‌جای اینکه منتظر بمانید تا شیشه جلوی ماشین به‌صورت کامل ترک بخورد، به‌محض اینکه متوجه شکستگی کوچکی بر روی شیشه شدید، مقداری براق‌کننده ناخن بر روی آن بزنید.

 

قفل یخ‌زده ماشین را با ضدعفونی‌کننده دست، یخ‌زدایی کنید

الکل موجود در ضدعفونی‌کننده دست می‌تواند یخ را مستقیما از روی دستگیره در ماشین آب کند. راه‌های دیگری که برای یخ‌زدایی قفل‌های یخ‌زده استفاده می‌شوند شامل ها کردن بر روی دستگیره در و گرم کردن کلید ماشین با فندک است.

۱۲ ترفند که هر راننده باید با آن‌ها آشنا باشد

دیگر خوشبوکننده هوا نخرید

به‌جای پرداخت پول زیاد برای خوشبوکننده هوای خودرو به‌سادگی می‌توانید از چای کیسه‌ای گیاهی استفاده کنید. آن را در پارچه‌ای نخی بپیچید و به آینه داخل خودرو آویزان کنید. چای کیسه‌ای بسیار ارزان‌تر است و می‌توان از این طریق، عطرهای آرامش‌بخش متعددی را انتخاب کنید. اگر در هنگام رانندگی، زیاد عصبانی می‌شوید ممکن است مقداری اسطوخودوس آرامش‌بخش، گزینه خوبی برای شما باشد.

جالیوانی‌های خودرو را با کپسول کاپ کیک تمیز نگه دارید

در هر یک از جالیوانی‌های خودرو کپسول کاپ کیک قرار دهید و وقتی شروع به کثیف شدن کردند آن‌ها را بردارید و یک کپسول دیگر جایگزین کنید. بهتر است کپسول‌های کاپ کیک سیلیکونی را انتخاب کنید زیرا آن‌ها قابل‌شستشو هستند و بنابراین، هر وقت کثیف شدند می‌توانید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

برای تمیز کردن دریچه‌های هوا از قلم‌مو استفاده کنید

دریچه‌های هوا یکی از بخش‌هایی از خودرو است که تمیز کردن آن می‌تواند بسیار دشوار باشد. به این منظور می‌توانید از قلم‌موی کوچک استفاده کنید و بنابراین، قسمت‌های کوچک دریچه هوا را با آن تمیز کنید. همچنین برای تمیز کردن درزها و دریچه ها میتوانید از اسلایم نیز استفاده کنید، که ترفندهای استفاده از آن در این لینک ذکر شده است.

شکاف‌های کوچک را با پیچ‌گوشتی تخت تمیز کنید

برای تمیز کردن شکاف‌های کوچک خودرو تنها به پیچ‌گوشتی تخت و تکه‌ای پارچه برای پوشاندن آن نیاز دارید. سپس می‌توانید بر روی پارچه مقداری پاک‌کننده اسپری کنید و به‌این‌ترتیب، تمام نقاط صعب‌العبور خودرو را تمیز کنید.

خودروی خود را با نرم‌کننده مو واکس بزنید

دفعه بعد که خواستید خودروی شما براق و نو به نظر برسد، کافی است به حمام بروید. به نظر می‌رسد نرم‌کننده مو می‌تواند رنگ خودرو را به اندازه کاری که برای مو می‌کند صاف و ابریشمی کند. نکته مهم در این مورد این است که نرم‌کننده مو را با کمی آب رقیق کنید. همچنین، اگر برای پراید یا هر ماشین دیگری که دارید، لاستیک جدیدی مثل لاستیک هانکوک خریده‌اید، می‌توانید از همین روش برای تمیز کردن تایر هانکوک استفاده کنید. نمایندگی فروش هانکوک، مدل‌های مختلفی از این لاستیک ازجمله چهار فصل، اپتیمو و بلک برد را برای فروش ارائه می‌کند که قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت است و از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می‌توانید به مشاهده، بررسی و خرید تایرهای هانکوک بپردازید.

داشبورد ماشین را با روغن‌زیتون جلا دهید

آیا داشبورد ماشینتان ظاهر بدی دارد؟ راه‌حل این مسئله می‌تواند در کابینت آشپزخانه باشد. می‌توانید از مقداری روغن‌زیتون برای جلا دادن داشبورد استفاده کنید تا داشبورد ماشین دوباره نو و براق به نظر برسد.

درنهایت، هزینه نگهداری از خودروی شخصی بسیار بالاست. در این مقاله با چند ترفند آشنا شدید که استفاده از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند هزینه‌های خودرو را کاهش دهید و به‌این‌ترتیب، بتوانید پول‌های خود را برای سرویس‌ها و کارهای اساسی‌تر ماشین پس‌انداز کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: