کد خبر: ۳۷۰۲۸۴
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
برای بررسی عملکردی شرکت‌های بورسی، یکی از مهم‌ترین موارد بررسی میزان سودآوری شرکت در بخش‌های عملیاتی و ... است. سود عملیاتی یک بنگاه اقتصادی گویای آن است که شرکت عملکرد خوبی در حوزه تخصصی خود داشته و نسبت به دوره‌های قبل چگونه فعالیت داشته است.
جهش ۱۵۴ درصدی سود عملیاتی شرکت بیمه کارآفرین در آذر ۱۴۰۰
بر اساس این دیدگاه، سود عملیاتی هر سهم شرکت بیمه کارآفرین در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر بالغ‌بر ۱۵۴ درصد رشد داشته و بالغ‌بر دو هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال شد.

بیمه کارآفرین در سه‌ماهه سوم مبلغ هفت هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال درآمد حق بیمه داشته و نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رقم چهار هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال رشدی ۵۶ درصدی داشت.

حق بیمه خالص شرکت مبلغ شش هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال، درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای هفت هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال و سایر درآمد بیمه‌ای ۵۲۵ میلیارد ریال بوده که درنهایت این ارقام درآمد‌های بیمه گری شرکت را به مبلغ ۱۳ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال رسید.

رشد ۷۵ درصدی سوددهی نسبت به سال قبل
سود خالص شرکت در پایان فصل پاییز به رقم دو هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال که نسبت به سال قبل با رقم یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بیش از ۷۵ درصد رشد داشته و بر این اساس به هر سهم ۲۶۲ ریال سود اختصاص‌یافته است.

رشد ۴۰ درصدی سود انباشته
سود انباشته شرکت که یکی از مهم‌ترین موردی است که می‌توان از طریق آن به‌سلامت مالی شرکت پی برد، در این دوره با رشدی ۳۹ درصدی از مبلغ دو هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال به رقم سه هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال رسید.

نسبت‌های مالی
دارایی شرکت در پایان آذر ۱۴۰۰ با رشدی ۲۳ درصدی به رقم ۸۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال رسید. بدهی شرکت نیز مبلغ ۷۱ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال بوده و بهره مالکانه شرکت در این دوره ۱۴ هزار و ۲۹ میلیارد ریال بوده است.

بر اساس این اطلاعات مورداشاره، نسبت بهره مالکانه را به عدد ۱، ۹ درصد رسانده است. نسبت بدهی نیز به مبلغ ۸۳ درصد از دارایی رسیده که گویای توانایی پوشش ریسک قوی شرکت است.

ذخیره گیری شرکت
در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰، بیشترین ذخیره گرفته‌شده متعلق به بیمه عمر و تشکیل سرمایه بوده که نشان از آن دارد که این شرکت بالاترین تمرکز خود را روی بیمه عمر گذاشته است و بقیه موارد با فاصله زیادی نسبت به این رشته قراردادند.

بر اساس این گزارش، ذخیره خسارت معوق شرکت بیمه کارآفرین در این دوره به مبلغ دو هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال، ذخیره حق بیمه عاید نشده پنج هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال، ذخیره ریاضی بیمه عمر و تشکیل سرمایه مبلغ ۵۴ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و سایر ذخایر فنی نیز مبلغ چهار هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: