April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۳۵۵
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
0
سخنگوی صنعت برق گفت: خانه‌های خالی اگر مصرف برق داشته باشند، مطابق تعرفه‌ها میزان برق مصرفی آن‌ها محاسبه می‌شود.
خانه‌های خالی مصرف برق داشته باشند، تعرفه آن محاسبه می‌شود
رجبی مشهدی گفت: الگوی مصرف برق بر اساس اقلیم کشور در پنج منطقه جغرافیایی مناطق عادی، گرمسیر یک، گرمسیر ۲، گرمسیر سه، گرمسیر چهار دسته بندی شده است و به نوعی نیازمند‌های متعارف مصرف کنندگان برق در این الگو لحاظ شده تا میزان مصرف بخش جمیعت عمده هر منطقه، زیر الگوی تعیین شده باشد. میزان مصرف و الگو در مناطق گرمسیر ۴، بیشتر است تا بتوانند در فواصل گرم سال از کولر استفاده کنند، اما مردم نگران نباشند، چون بیش از ۷۵ درصد میزان مصرفشان زیر الگوی مصرف است.

به گفته سخنگوی صنعت برق براساس استاندارد جهانی معمولا تعرفه‌ها متناسب با متر مربع و یا مساحت اشغال شده در هر خانه محاسبه می‌شود، در ایران با توجه به اینکه این امکان تاکنون وجود نداشته مبنای محاسبه الگوی مصرف، اقلیم‌های جغرافیایی ایران در نظر گرفته شده است.

در تابستان امسال به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد قطعی برق در بخش خانگی و صنعتی کشور بودیم، در پی این موضوع تعرفه‌های جدیدی برای برق در نظر گرفته شد که محاسبه آن از بهمن اجرا شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: