April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۶۰۶
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
0
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اعلام آمادگی این سازمان در اجرای دستور رئیس جمهور برای آزادسازی حریم سواحل کشور خبر داد.
اعلام آمادگی کامل سازمان بنادر برای آزادسازی حریم سواحل کشور
محمد رضا آله یار با اعلام این خبر گفت: با فعالیت اثرگذار و منظم کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل و هماهنگی نهاد‌های ذی‌ربط، شاهد آزادسازی حریم سواحل کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم بود.

وی در رابطه با تاکید و دستور رئیس جمهور مبنی بر ضرورت آزادسازی سواحل و توجه به حریم سواحل کشور بر اساس قانون، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور و با بهره گیری از ظرفیت و فعالیت منظم و اثرگذار کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی و ایجاد هماهنگی بین نهاد‌های ذی ربط، می‌توانیم در کوتاهترین زمان ممکن شاهد آزادسازی حریم سواحل کشور باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری و مشارکت ۱۸ ارگان مرتبط دریایی و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد در راستای استقرار و اجرای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور، کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنادر و دریانوردی و نیز عضویت مدیران ذی ربط استانی به منظور ساماندهی و مدیریت سواحل استان ها، تشکیل شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کمیته‌های مربوطه طی چند سال گذشته متناسب با اراده استانداران استان‌های ساحلی تشکیل شده است، گفت: برخی از استان‌ها به خوبی کار را پیش بردند و از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و غیرقانونی جلوگیری کردند و مدیریت مناطق ساحلی به خوبی انجام شد، در عین برخی استان‌ها نیز کمتر به این مساله توجه داشتند.

دبیر کارگروه ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت با اشاره به اینکه کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی به عنوان بازو‌های اجرایی کارگروه نیز عمل می‌کنند، گفت: این کارگروه آماده هر گونه پشتیبانی از کمیته‌های مزبور است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی باید به صورت منظم تشکیل شوند و از دستگاه‌های ذی ربط واخواهی داشته باشند، عنوان کرد: دستگاه‌های ذی ربط باید به سرعت اقدامات خود در راستای آزادسازی حریم سواحل را حسب دستور رییس جمهور به کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌ها گزارش کنند و موارد به صورت ویژه رصد و پیگیری شود.

اله یار با بیان اینکه طرح ملی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی برای ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور برای توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلی و توسعه دریامحور تدوین شده است، گفت: این طرح جنبه‌های مختلف فنی، سیاسی، امنیتی، پدافند غیرعامل، زیست محیطی، کاربری مطلوب اراضی، پدیده‌های دریایی، موضوعات اجتماعی و مشارکت مردمی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری از جمله وظایف سازمان بنادر و دریانوردی، ریزمقیاس کردن و تدقیق مطالعات در مقیاس‌های استانی است و در مورد استان‌هایی که این امر مدنظر قرار گرفته در مقیاس شهرستان نیز برنامه عمل در راستای توسعه دریامحور صورت پذیرفته است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: تدقیق این طرح در استان‌های هرمزگان و بوشهر به اتمام رسیده و در حال حاضر نیز مراحل نهایی تدوین تدقیق مطالعات در استان‌های شمالی کشور طی و به زودی به شورای برنامه ریزی استان‌ها جهت تصویب ارائه می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: