کد خبر: ۳۷۰۶۱۸
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
0
عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: نرخ ابتلا به سرطان در ایران حدود ۱.۵ درصد برآورد شده، بنابراین لازم است مؤلفه‌های اصلی سرطان مورد توجه قرار گیرد.

سرطان در ایران رو به رشد است 
دکتر مهدی توتونچی، عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان و دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان گفت: براساس آمار‌های ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت، سرطان پس از بیماری‌های قلبی-عروقی به عنوان دومین علت مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود و میزان ابتلا به آن همواره در سراسر دنیا رو به افزایش است.

دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان با اشاره به وضعیت سرطان در ایران تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، آمار ابتلا به سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی برآورد می‌شود، اما سرطان در ایران روندی رو به رشد دارد و متوسط نرخ بروز سالانه آن یک و نیم درصد گزارش شده است؛ بنابراین لازم است تا به کارگیری مؤلفه‌های اصلی کنترل سرطان شامل پیشگیری، تشخیص زودهنگام و استفاده از روش‌های هدفمند در درمان از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرد تا آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه اتحادیه کنترل بین‌المللی سرطان در راستای کنترل این بیماری، پانزدهم بهمن ماه را "روز جهانی مبارزه با سرطان" نامگذاری کرده، توضیح داد: سمپوزیوم‌هایی هر ساله در این روز با هدف افزایش آگاهی درباره سرطان در سراسر جهان برگزار می‌شود. فرصت مغتنمی است تا تمامی دانشمندان، محققان، دانشجویان، سازمان‌ها و افراد جامعه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تلاش کنند تا بدین ترتیب میلیون‌ها نفر از مرگ ناشی از سرطان نجات یابند.

دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت، کارگروه سرطان با همکاری انجمن خون و سرطان کشور، از اساتید و دانشمندان بین‌المللی برای به اشتراک گذاشتن آخرین یافته‌ها و تجارب خود در حوزه تشخیص و درمان سرطان دعوت به سخنرانی کردند که با استقبال بسیار خوبی از سوی محققان و دانشجویان کشورمان مواجه شده‌اند. امیدواریم در این همایش بتوانیم گامی در جهت نشر علم و به روز رسانی دانش مبارزه با سرطان در کشور عزیزمان برداریم.

شایان ذکر است، همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان، کارگروه سرطان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با همکاری انجمن خون و انکولوژی کودکان ایران، سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان رویان؛ از آزمایشگاه تا بالین را در روز‌های پنج شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: