April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۶۳۷
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
0
دستگاه لیزر در واقع شامل یک پرتو نور بسیار قدرتمند است که فولیکول های مو را برای همیشه از بین می برد. به این ترتیب اشعه لیزر از طریق بافت پوست به فولیکول های مو می رسد و فولیکول های مو را می سوزاند. به خاطر داشته باشید که برای حذف دائمی موهای زائد باید این کار را هر چند هفته یکبار تا حدف کامل موهای زائد انجام دهید. تا از رشد مجدد فولیکول های مو جلوگیری کنید. همچنین توجه به این نکته نیز ضروری می باشد که لیزر پوست باید در کلینیک های معتبر پوست و مو با مجوز رسمی از وزارت بهداشت انجام شود. در غیر این صورت ممکن است از طریق استفاده از دستگاه های غیر استاندارد لیزر، پوستتان آسیب ببیند.

لیزر، موهای زائد را چگونه از بین می برد؟

دستگاه لیزر در واقع شامل یک پرتو نور بسیار قدرتمند است که فولیکول های مو را برای همیشه از بین می برد. به این ترتیب اشعه لیزر از طریق بافت پوست به فولیکول های مو می رسد و فولیکول های مو را می سوزاند. به خاطر داشته باشید که برای حذف دائمی موهای زائد باید این کار را هر چند هفته یکبار تا حدف کامل موهای زائد انجام دهید. تا از رشد مجدد فولیکول های مو جلوگیری کنید. همچنین توجه به این نکته نیز ضروری می باشد که لیزر پوست باید در کلینیک های معتبر پوست و مو با مجوز رسمی از وزارت بهداشت انجام شود. در غیر این صورت ممکن است از طریق استفاده از دستگاه های غیر استاندارد لیزر، پوستتان آسیب ببیند.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک ها

چندین مدل مختلف دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک های مختلف وجود دارد که هر یک از تکنولوژی های لیزر متفاوتی استفاده می کنند. به طور کلی سه فناوری لیزر الکساندرایت، ND Yag و Diode به عنوان تکنیک های مطرح لیزر موهای زائد شناخته می شوند. یک دستگاه لیزر ممکن است تنها از یک فناوری لیزر پشتیبانی کند. و دستگاه دیگر ممکن است همزمان دارای چندین فناوری باشد. به همین خاطر تنها یکی از این دستگاه ها را نمی توان به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در تهران انتخاب کرد. زیرا بهترین دستگاه با توجه به شرایط و ویژگی های پوست و موی شما تعیین می شود.

لیزر، موهای زائد را چگونه از بین می برد؟

هرچه دستگاه و فناوری لیزر کردن دستگاه لیزر را با شرایط بدنی خود تطبیق دهید، نتیجه ی بهتری دریافت خواهید کرد. مدل های مختلفی از لیزر در سال های اخیر ساخته شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اثربخشی هر دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر نوع فناوری لیزر، تعیین تعداد شات، قطر پرتو لیزر، میزان وقفه، سیستم خنک کننده، سرعت، میزان سوختگی و ... از جمله عواملی هستند که بهترین نوع دستگاه لیزر موهای زائد را تعیین می کنند.

کسب بهترین نتیجه ی حذف موهای زائد با انجام لیزر در سن مناسب

در مورد حداقل سن برای لیزر موهای زائد باید گفت که بدن ما دارای هورمون های مختلفی است که تا سنین نوجوانی فعال هستند. بسیاری از این هورمون ها زمانی که به سن بلوغ می رسیم متوقف می شوند. برخی از این هورمون ها تاثیر بسیاری در رشد موهای زائد بدن دارند. بنابراین، لیزر موهای زائد را تا زمانی که تغییرات هورمونی در بدنتان، متعادل و پایدار نشده است، نباید انجام دهید. زیرا در این صورت امکان رشد مجدد موهای زائد وجود دارد.

به طور معمول، بدن در 14 سالگی به تعادل هورمونی می رسد. اما برخی از هورمون ها ممکن است تا سنین بالاتر فعال بمانند. به همین دلیل بهترین سن برای لیزر موهای زائد 18 سالگی است. تا زمانی که افراد به این سن می رسند، تقریباً تمام تغییرات هورمونی در بدن آنها ایجاد شده و به ثبات خاصی رسیده است. وقتی لیزر موهای زائد را بعد از 18 سالگی انجام می دهید، به دلیل این که دیگر تغییرات هورمونی را تجربه نخواهید کرد، نتیجه بهتری از این عمل زیبایی خواهید گرفت و لیزر ماندگاری بیشتری در بدن شما خواهد داشت.

 

در چند جلسه لیزر می توانید موهای زائد را  از بین ببرید؟

اگر قصد دارید از لیزر برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن استفاده کنید و به دنبال یک کلینیک معتبر هستید، مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا را به شما توصیه می کنیم. می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم برای لیزر موهای زائد را دریافت کنید. همچنین در رابطه با تعداد جلسات لیزر برای حذف موهای زائد نیز باید بگوییم که بسته به عواملی مانند کلینیک و دستگاه لیزر، ‌شرایط بدنی فرد، سن، جنس و ضخامت موهای زائد و ... تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف دائم موهای زائد متفاوت خواهد بود که دراین زمینه پزشک متخصص نظر نهایی را ارائه می دهد.

 

چرخه رشد موهای شما و تاثیر آن بر روی فرایند لیزر

اثربخشی لیزر درمانی تحت تأثیر چرخه رشد موهای شما است. هر یک از موهای شما در یک چرخه سه مرحله ای رشد می کند.

در مرحله آناژن، موهای شما به طور فعال رشد می کنند. در مرحله کاتاژن، فولیکول مو شروع به کوچک شدن می کند. در مرحله تلوژن، موهای شما می ریزد و چرخه دوباره شروع می شود.

 

کاهش موهای زائد شما توسط لیزر الکساندرایت کندلا

هر یک از موهای شما در زمان های مختلف وارد مراحل مختلف این چرخه رشد می شود. لیزر درمانی موهای زائد شما را با استفاده از انرژی برای هدف قرار دادن ملانین در فولیکول های مو برطرف می کند. این انرژی لیزر با از بین بردن یا آسیب رساندن به این فولیکول ها، رشد موهای شما را کاهش می دهد.

انرژی دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا تنها قادر به درمان موهای فردی است که در مرحله آناژن چرخه رشد شما هستند. دریافت چندین جلسه درمانی در یک دوره چند ماهه به شما این امکان را می دهد که تعداد بیشتری از موها را در زمانی که به طور فعال در حال رشد هستند هدف قرار دهید. با ادامه درمان های لیزری، ضخامت و دید موهای زائد شما به تدریج کاهش می یابد.

لیزر، موهای زائد را چگونه از بین می برد؟

علت وجود موهای زائد چیست؟

موهای زائد بدن یا صورت یک مشکل رایج است و معمولاً نشان‌دهنده این نیست که فرد از یک مشکل سلامتی یا سایر شرایط پزشکی رنج می‌برد. برای مثال، داشتن موهای زائد روی پاها و زیر بغل برای زنان بسیار طبیعی است.

با این حال، تحت برخی شرایط، رشد بیش از حد مو می تواند نشانه ای باشد که فرد از یک مشکل پزشکی رنج می برد. به عنوان مثال، سندرم تخمدان پلی کیستیک، همچنین به عنوان PCOS شناخته می شود، یک وضعیت هورمونی است که می تواند باعث ایجاد قاعدگی نامنظم، آکنه شدید و سایر مشکلات شود. PCOS همچنین می تواند باعث ایجاد موهای زائد در صورت یا بدن شما شود. علاوه بر این، مصرف برخی داروها وعدم تعادل هورمونی می تواند باعث رشد سریع موهای زائد شما شود.

 

مراجعه به پزشک قبل از لیزر موهای زائد

اگر موهای زائد شما به یک مسئله پزشکی مربوط می شود، قبل از استفاده از لیزر موهای زائد یا سایر روش های زیبایی، باید از یک متخصص غدد یا متخصص پوست برای درمان این مشکل استفاده کنید. درمان مشکلات پزشکی باعث کاهش رشد موهای زائد و بهبود سلامت عمومی شما می شود. و همچنین در صورت نیاز به انجام لیزر موهای زائد، حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

آیا می توانم از لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدنم استفاده کنم؟

این یک درمان انعطاف پذیر است که می تواند تقریبا در هر نقطه‌ی بدن برای از بین بردن موهای زائد استفاده شود. زنان اغلب از لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد روی پاها، خطوط بیکینی و زیر بغل خود استفاده می کنند. علاوه بر این، زنان اغلب از این روش حذف موهای زائد برای درمان موهای زائد روی چانه یا لب های بالایی خود استفاده می کنند. مردان احتمالاً از این درمان برای از بین بردن موهای گردن، سینه یا پشت خود استفاده می کنند.

اگرچه این روش  از درمان دارای کاربرد های زیاد و قابل استفاده در نقاط متعددی از بدن می‌باشد، اما نمی تواند موهای اطراف چشم را از بین ببرد. علاوه بر این، لیزرالکساندرایت کندلا ممکن است برای از بین بردن موهای زائد سفید یا بلوند که بسیار روشن هستند مشکل داشته باشد.

 

چگونه باید برای لیزر موهای زائد خود آماده شوم؟

بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از روش‌های درمانی رفع موهای زائد ندارند، زیرا معتقدند که باید چندین هفته قبل از نوبت لیزر خود، اصلاح موهای زائد خود را متوقف کنند. خوشبختانه، این باور درست نیست، و شما مجبور نیستید موهای خود را تا زمان لیزر بلند نگه دارید.

لیزر، موهای زائد را چگونه از بین می برد؟

موهای زائد خود را اصلاح کنید

از آنجایی که این درمان موهای در حال رشد را هدف قرار می دهد، نمی توانید موهای زائد خود را قبل از نوبت لیزر خود  به طور کامل از بین ببرید. بر این اساس، تا چند هفته نباید موهای ناحیه مورد نظر خود را اپیلاسیون کنید.

در این مدت می توانید موهای زائد خود را اصلاح کنید. در واقع، برای اینکه لیزر ما بتواند فولیکول های موی شما را به طور موثر هدف قرار دهد، باید ناحیه درمان خود را حدود بیست و چهار ساعت قبل از نوبت ویزیت خود بتراشید.

 

پس از لیزر موهای زائد از آفتاب دوری کنید

از آنجایی که لیزر ما پیگمانتاسیون را هدف قرار می دهد، شما نباید قبل از درمان برنزه یا آفتاب سوختگی داشته باشید. برای محافظت از پوست خود، باید از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر فرابنفش خورشید در زمانی که برای لیزر درمانی خود آماده می شوید، خودداری کنید. همچنین نباید برای چند هفته از سولاریوم استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: