April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران خبر داد؛
کد خبر: ۳۷۰۷۲۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
0
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران گفت: سامانه ضمان به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه متصل می‌شود تا سهام عدالت افراد به عنوان وثیقه تسهیلات در نظر گرفته شود.
اتصال ضمان به سمات در آینده نزدیک/ سهام عدالت وثیقه وام می‌شود
سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز در نشست خبری خود با اشاره به نسبت ۸۱ درصدی مصارف به منابع این بانک، از رشد ۶۲ درصدی منابع در سال جاری نسبت به پایان سال گذشته خبر داد.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده از آغاز سال جاری تا پایان دی ماه ۴۵۸ هزار میلیارد ریال بوده و همچنین نسبت مطالبات به مصارف کمتر از یک درصد یعنی ۰.۵۸ درصد است.

شمسی‌نژاد با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رتبه نخست در شبکه بانکی کشور را براساس گزارش‌های موسسه عالی آموزش بانکداری دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تقریبا ۴۰هزار فقره به ارزش ۳۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه خود رشد ۹۰ درصدی در تعداد و رشد ۲۱۳ درصدی در مبلغ را تجربه کرده است.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: در حال تدوین برنامه تحول در حوزه قرض الحسنه هستیم که امیدواریم به زودی یک نقشه راه برای توسعه بانک‌های قرض‌الحسنه را تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه کفایت سرمایه بانک ۱۳.۴۲ درصد است، ادامه داد: در حال حاضر منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران ۸۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل قرض الحسنه بانک مهر ایران گفت: بیمه شخص ثالث جزو برنامه‌های اجرایی بانک است که مردم می‌توانند در قالب وام قرض الحسنه از آن استفاده می‌کنند.

شمسی نژاد افزود: برای بیمه تکمیلی هم با چند شرکت بیمه در حال مذاکره هستیم که بتوانیم در قالب قرض‌الحسنه، تسهیلات پرداخت کنیم. این تسهیلات در حوزه مدارس و سفر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به پرداخت وام بدون ضامن گفت: ما سامانه ضمان را در این رابطه داریم که پیش از این نیز براساس اعتبارسنجی و بدون ضامن براساس اطلاعات دیگر وام پرداخت می‌کردیم.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: حرکت خوبی را در دستور کار داریم که بر این اساس سامانه ضمان علاوه بر اینکه به پایگاه داده‌های مختلف وصل است بنا داریم تا به پایگاه‌های دیگر مانند شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز متصل شود تا به عنوان نمونه سهام عدالت افراد به عنوان وثیقه تسهیلات در نظر گرفته شود. یا اینکه با تعامل با سازمان ثبت احوال، اطلاعات اسناد و مالکیت افراد را نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خدمت جدید دیگری را هم در دستور کار داریم که اگر در فرآیند پرداخت تسهیلات نیاز به اسناد ضمانتی بود به سمت فرآیند چک و سفته الکترونیکی برویم.

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در قالب کالا کارت

در بخش دیگر این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه امضا شد که هدف آن اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای تامین بخشی از بهای کالا و خدمات متقاضیان خرید در قالب طرح حمایت از کالای ایرانی (کالا کارت) است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم بانک‌های قرض الحسنه تامین وام قرض الحسنه برای نیاز‌های ضروری مردم است، اظهار کرد: میزان نکول این وام‌ها در سیستم بانکی کشور بسیار اندک است.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه مردم کارتی را از بانک دریافت می‌کنند که سقف مبلغ ۵۰ میلیون تومان در بازه ۱۲ ماهه است. میزان سود این تسهیلات ۳ درصد است که توسط فروشگاه رفاه پرداخت می‌شود و درواقع مردم با نرخ سود صفر درصد تسهیلات را در قالب کالاکارت دریافت خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: