April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد:
کد خبر: ۳۷۰۷۳۵
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
0
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مبلغ یارانه‌ها همانند امسال، ثابت باقی خواهد ماند، زیرا منابعی برای افزایش نقدی میزان یارانه‌ها نداریم، چون مبلغ مورد نظر دولت برای این موضوع به یارانه‌های خرید گندم و حوزه‌های تجاری و کالا‌ها دیگری اختصاص یافت.
تصمیم تلفیق برای مبلغ یارانه سال آینده
«رحیم زارع» درمورد مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت:به موجب ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه کلیه دستگاه‌ها بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بورس اوراق بهادار، نیروی انتظامی فخزانه‌داری کل کشور، بیمه مرکزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شدند که اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون را به‌صورت آنلاین و رایگان در راستای تکمیل پایگاه رفاه ایرانیان در اختیار وزارت مذکور قرار دهند و وزرات تعاون هم مکلف شد که مباحث امنیتی در این حوزه را در نظر بگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین دستگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند و اعضای هیأت علمی آن‌ها از طریق مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم بکارگیری شدند، با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسان سازی خواهد شد.

نماینده آباده بیان داشت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق ملی مسکن برای سامانه ملی املاک و مسکن کشور، سامانه ثبت‌نام و پالایش متقاضیان و سامانه کنترل طرح‌های برنامه تولید جهش مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: از محل تنخواه‌گردان ۵۵۰ میلیارد تومان برای جمعیت هلال‌احمر و ۱۸۷میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت برای اعتبارات هزینه‌ای وتملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافت.

زارع اضافه کرد: در راستای ماده ۳۲ و ۳۳ برنامه ششم توسعه مبلغ ۵هزار و یک هزار میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به‌صورت نقدی یا اسناد خزانه اسلامی یک‌سال با تضمین دولت که ۵۰ درصد حداقل این اسناد خزانه از بانک کشاورزی باشد اختصاص یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: ۲۵ درصد از محل درآمد حاصل از واردات خودرو به حوزه‌های خطوط ریلی اعم از قطار عادی، برقی و قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خطوط ریلی با اولویت مناطق محروم اختصاص یافت.

زارع اضافه کرد: مالیات هر واحد مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان مشخص شد که برای آماده‌سازی، محوطه سازی زیربنایی و روبنایی است و هزار میلیارد تومان از سرجمع ده‌هزار میلیارد تومان اموال منقول‌و غیرمنقول زمین‌های مازاد وزارت راه هم برای احداث راه‌های عشایری در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف شد که زمین مورد نیاز احداث پاسگاه‌ها کلانتری‌ها، پایگاه بسیج و سالن ورزشی پانزده هزارنفری که در طرح‌های مسکن مهر هستند به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

زارع تصریح کرد: ۲ درصد از وصولی حقوق معادن سهم معادن استان‌ها برای بهسازی جاده‌های مربوط به همان استان‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفت وشورای برنامه‌ریزی استان هم مجاز شد ۵ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای هر استان را برای بازسازی تجهیز رده‌های انتظامی همان استان با اولویت پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هزینه کند.

زارع در مورد افزایش مبلغ یارانه‌ها هم گفت: با توجه به این‌که دولت ارز ترجیحی در لایحه پیش‌بینی کرده بود که مبلغ یارانه را افزایش دهد، اما در مصوبه کمیسیون تلفیق ۹میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی مصوب شد که تقریباً به میزان ریالی سه میلیارد دلار برای خرید گندم یعنی ۷۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شد بنابر این مبلغ یارانه‌ها همانند امسال، ثابت باقی خواهد ماند و منابعی برای افزایش نقدی میزان یارانه‌ها نداریم، چون به یارانه‌های خرید گندم و حوزه‌های تجاری و کالا‌ها دیگری اختصاص یافت.

وی در مورد نامه ارسالی رییس جمهور به مجلس گفت:رییس جمهور هفته گذشته در نامه‌ای برای تقویت بازار سرمایه، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ سوخت گازی پتروشیمی‌ها را کاهش داد.

زارع اضافه کرد: همچنین در این نشست مصوب شد سرپرست خانوار‌هایی که یارانه آن‌ها قطع شده است می‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون مجدداً ثبت‌نام کنند و پس‌از بررسی یارانه آن‌ها پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: بانک مرکزی مکلف شد مبلغ دو هزار میلیارد تومان تسهیلات را جهت برقی کردن چاه‌های کشاورزی از طریق شرکت‌های تابعه وزارت نیرو با تضمین وزارت نفت و زیرمجموعه‌های آن در اختیار آن‌ها قرار داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: