April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

خیس شدن ال سی دی تلویزیون با آب یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای این دستگاه‌های الکترونیکی اتفاق بیفتد.
تلویزیون های با وضوح بالا با صفحه نمایش ال سی دی، کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهند اما این دستگاه ها ممکن است در اثر آسیب با آب و رطوبت به خطر بیفتند.
صفحه نمایش ال سی دی یا کریستال مایع ، مایع کریستالی که بین دو ورقه شیشه ای نازک قرار دارد با قرار گرفتن در معرض آب آسیب می ‌بیند.
آب باعث شکاف و خوردگی مسیرهای فلزی روی برد مدار شده و برد تلویزیون را بی مصرف می کند.
بنابراین هنگامی که تلویزیون ال سی دی شما توسط آب خیس شد ضروری است که فرآیند خشک کردن آن را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن شروع کنید.
یک برد مدار حتی پس از غوطه ور شدن در آب نیز می تواند خوب عمل کند به شرطی که قبل از اعمال به برق کاملاً خشک شود. علائم آسیب ناشی از آب ، بسته به نوع آسیب متفاوت است.

علت خیس شدن صفحه ال سی دی تلویزیون با آب چیست؟

عوامل متعددی می ‌توانند باعث خیس شدن صفحه تلویزیون ال سی دی با آب شوند و تماس مایع با صفحه ‌نمایش ال سی دی ،خواه به دلیل نشتی از سقف یا عوامل دیگر یکی از شایع ترین علل آسیب ناشی از آب در صفحه نمایش ال سی دی تلویزیون است.
با این حال کار کردن تلویزیون ال سی دی در محیط مرطوب نیز می تواند بر روی صفحه نمایش آن تاثیرات منفی بگذارد. با گذشت زمان رطوبت وارد تلویزیون ال‌سی‌دی شده و نه تنها صفحه نمایش بلکه اجزای الکتریکی داخلی نیز آسیب می بینند.

تعمیر فوری تلویزیون آب خورده در تهران با امداد تی وی

علائم و نشانه های درگیر شدن تلویزیون ال سی دی با آب چیست؟

هنگامی که تلویزیون ال سی دی در معرض رطوبت قرار می‌گیرد و یا با مایعات اشباع می شود ، صفحه نمایش آن چندین ویژگی پیدا می ‌کند که آسیب قطعی دستگاه با آب را نشان می ‌دهند .هنگامی که صفحه نمایش در معرض رطوبت یا آب قرار می گیرد ممکن است لکه ناشی از آب بر روی صفحه نمایش ایجاد شوند که حتی پس از تمیز کردن صفحه نمایش نیز این لکه ها همچنان قابل مشاهده هستند و از بین نمی روند . در این لکه ها واقع بین ورقه های شیشه ای قرار دارند.
اشباع زیاد صفحه نمایش با آب باعث ایجاد لکه های سیاهی بر روی ال سی دی می شود که شبیه لکه های جوهر هستند.

اقدامات فوری پس از خیس شدن ال سی دی تلویزیون چیست؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد مراقبت از ابزارهای الکترونیکی وجود دارد این است که آب و مدارهای الکتریکی با یکدیگر مخلوط نمی شوند. بنابراین این مسئله به سادگی می تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه ،خوردگی مسیرهای فلزی، آتش سوزی یا انفجار شود .هنگامی که تلویزیون ال سی دی شما با آب خیس شد باید سریعاً برای جلوگیری از آسیب بیشتر اقدام کنید. بدین منظور دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

1. برای جلوگیری از آسیب شدید و بیشتر به تلویزیون لازم است هنگامی که این دستگاه در معرض آب قرار گرفت بلافاصله برق دستگاه را قطع کنید.
در صورت قطع فوری برق برد مدار داخل تلویزیون ال سی دی می ‌تواند از سوختگی و خراب شدن حفظ شود . توجه داشته باشید که برق بدون توجه به روشن بودن دستگاه به تلویزیون وارد می ‌شود ، بنابراین حتماً باید دو شاخه از پریز برق جدا شود.

2. آب ریخته شده بر روی تلویزیون را توسط یک پارچه نرم میکروفیبر کاملاً پاک کنید تا از نفوذ بیشتر آب به داخل دستگاه جلوگیری کرده و میزان خسارت را کاهش دهید.
هرگز سعی نکنید که قاب تلویزیون را باز کرده و سعی در خشک کردن اجزای داخلی داشته باشید، زیرا پاور دستگاه حتی اگر دارای اتصالات برق نباشد ، نیز در خود برق ذخیره کرده و می ‌تواند به شما آسیب برساند. همچنین با انجام این کار ممکن است قطعات داخلی را خراب کرده و به آنها آسیب جبران ناپپذیر  برسانید ، بنابراین باید این کار را به افراد ماهر و متخصص در این زمینه بسپارید.
قبل از آمدن تعمیرکار می‌توانید اقداماتی را انجام دهید . به عنوان مثال ، تلویزیون ال سی دی خود را در جایی قرار دهید که گرم بوده و یا دارای باد است تا آب موجود در دستگاه تبخیر شده و باعث کاهش خسارت به تلویزیون شود، اما از قرار دادن تلویزیون ال سی دی در برابر باد سشوار و وسایل گرمایشی خودداری کنید.
3. همچنین می توانید برای آن که قطرات آب را از اتصالات فلت پنل دستگاه دور کنید تلویزیون خود را سر و ته کرده و خسارت به دستگاه را به حداقل برسانید.
4. در صورتی که تلویزیون شما با مقدار کمی آب خیس شده است آن را از برق کشیده و ۲۴ الی ۴۸ ساعت اتصال برق آن را برقرار نکنید.
5. اگر پس از برقرار کردن اتصالات تلویزیون و روشن کردن دستگاه متوجه ایجاد خطوط رنگی عمودی بر روی صفحه دستگاه شدید به معنای آب خوردگی پنل بوده و امکان اتصالی بردهای مدار دستگاه وجود دارد.
در این گونه مواقع تماس با یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه و کمک گرفتن از او برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شده ناشی از خیس شدن تلویزیون ال سی دی با آب ایده آل است.

تعمیر تخصصی تلویزیون آب خورده در تهران با امداد تی وی

امداد تی وی ، یکی از قویترین مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران است . برای تعمیر تلویزیون آب خورده در منزل  می توانید از امداد تی وی کمک بگیرید . 
تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران و همچنین تعمیر تلویزیون سونی در منزل از دیگر خدمات امداد تی وی است . 
۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲ – ۶۶۹۷۱۲۱۲ -۰۲۱
www.emdadtv.com

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: