عملکرد بازار سرمایه در ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۱۰۰۲
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس امروز با ۳ هزار و ۴۳ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد ایستاد.
رشد ۳ هزار وحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس امروز با ۳ هزار و ۴۳ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۶۲۳ واحدی، به ۳۲۶ هزار و ۲۴۴ واحد رسید. شاخص کل فرابورس هم با ۷۴ واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد ایستاد.

نماد‌های فارس، ومعدن، وپاسار و خودرو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. فولاد، فملی و شپدیس سه نمادی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند. ارزش معاملات بورس امروز به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بود.

در بازار امروز ۹۶ نماد به ارزش ۳۱۹۶ میلیارد ریال صف خرید و ۷۶ نماد به ارزش ۲۲۰۱ میلیارد ریال صف فروش بودند.
 

در همین رابطه مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه درباره روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: با توجه به روند معاملات امروز به نظر می‌رسد با افزایش تقاضا در بازار، معاملات خرد رونق یابند. در چنین شرایطی بازار مجددا در روند صعودی قرار خواهد گرفت و معاملات سوددهی برای سهامداران رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: از طرفی دیگر، روند معاملات در سهام کوچک بازار بهبود یافته و به دنبال آن انتظار میرود معاملات هفته آینده در بازه مطلوب تری حرکت کنند.

دیبا در انتها گفت: با توجه به اینکه امکان ریزش دلار در هفته آینده وجود دارد، ممکن است صنایع دلار محور مجدد اصلاح داشته باشند. اما صنایع کوچک و متوسط بازار روند معاملاتی بهتری را خواهند داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: