کد خبر: ۳۷۱۲۰۳
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱
0
تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت های بزرگ معدنی و فولادی به منظور برون رفت از مشکل سرمایه گذاری در امر اکتشاف و استخراج و تامین پایدار مواد اولیه واحدهای صنعتی .
پیشنهاد مدیر عامل چادرملو برای تشکیل کنسرسیوم
مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل چادرملو در مراسم آغاز عملیات ۴۸ طرح بزرگ صنعتی و معدنی کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی به منظور برون رفت از مشکل سرمایه گذاری در امر اکتشاف و استخراج و تامین پایدار مواد اولیه واحد‌های صنعتی ارائه کرد که مورد استقبال فعالان این حوزه قرار گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری و تجهیزاتی شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور تصریح کرد هدف: از ارائه این پیشنهاد، حمایت و مشارکت در عملیات اکتشاف و استخراج پهنه‌های معدنی جدید، فارغ از شرایط انحصار و مالکیت آن‌ها برای سرعت بخشی به حل چالش کمبود مواد اولیه اعم از عناصر فلزی و غیر فلزی می‌باشد.

مهندس تقی زاده افزود: شرکت چادرملو در اقدامی عملی نسبت به خرید هشت دستگاه حفاری تا عمق ۲۷۰۰ متر اقدام نموده که در حال حاضر در چند پهنه معدنی مشغول بکار هستند در عین حال با اعتقاد به ضرورت داخلی سازی تجهیزات و قطعات صنعتی و معدنی یک دستگاه از این ماشین آلات حفاری برای انجام مهندسی معکوس و داخلی سازی در اختیار یکی از شرکت‌های بزرگ ماشین سازی کشور قرار گرفته است.

گفتنی است در ششمین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی طی مراسمی در سالن همایش‌های صدا و سیما از ۴۸ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۴۶۸ هزار میلیارد تومان رونمایی شد.

این رویداد مهم به همت کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران بر اساس مدل تفاهم و همکاری دولت و شرکت‌های بزرگ اتفاق افتاد. بر اساس این مدل دولت نقش هدایت کننده، مانع زدا و ناظر عالی و شرکت‌ها متعهد به سرمایه‌گذاری و اجرا گردیدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: