April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۴۲۱
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳
0
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد اما منبع فوق‌العاده‌ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A به شمار می‌رود.

خواص فوق العاده شِوید

مژده زارعی اظهار کرد: شوید از دیرباز تاکنون به‌عنوان سبزی و ادویه مصرف فراوانی داشته و به همین علت آن‌را به منظور طعم دهی به غذاهای مختلف نیز به کار می‌برند اما ویژگی‌های منحصر به فرد آن تنها محدود به مصارف آشپزی نیست و به طور سنتی برای درمان یک سری از بیماری‌ها مانند مشکلات گوارشی، کولیک نوزادان و بوی بدن دهان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد اما منبع فوق‌العاده‌ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A به شمار می‌رود، خود ویتامین A یک ماده مغذی ضروری مهم برای کمک به حفظ بینایی و حمایت از سلامت سیستم ایمنی بدن است.

زارعی با اشاره به این‌که این گیاه در عین حال منبع خوبی از منگنز است، عنوان کرد: هرچند بدن انسان به مقادیر بسیار کمی از آن نیاز دارد، اما منگنز برای عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی و متابولسیم قند و چربی حیاتی است.

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این‌که دانه‌های شوید نیز مزایای تغذیه‌ای مشابهی را به خود اختصاص می‌دهند، بیان کرد: شوید غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که مصرف مواد غذایی و مکمل‌های آن مستقیماً به کاهش التهاب و پیشگیری یا حتی درمان برخی از اختلالات خاص مانند امراض قلبی- عروقی، آلزایمر، آرتریت روماتوئید و برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.

 وی با اشاره به این‌که شوید کاهنده چربی، قندخون و پیشگیری از امراض قلبی- عروقی است، عنوان کرد: سطح بالای چربی و قندخون به ویژه به صورت مزمن بسیار نگران کننده است و این وضعیت به بیماری‌های قلبی عروقی، مسدود شدن عروق خونی، مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ منجر می‌شود.

زارعی با اشاره به این‌که شوید یکی‌از مؤثرترین گیاهان در راستای کمک به کاهش چربی و قند خون محسوب می‌شود و مورد تأیید پزشکان سراسر جهان است، افزود: مصرف روزانه دوزهای کنترل شده از عصاره شوید توانست به طرز معنی‌داری قند خون ناشتا و سطح چربی در بیماران را کاهش دهد.

این کارشناس گیاهان دارویی تصریح کرد: از سایر سایر فواید بالقوه شوید می‌توان به خصوصیات آنتی باکتریال، سلامت استخوانی و کرامپ‌های قاعدگی اشاره کرد.

 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: