کد خبر: ۳۷۲۱۹۵
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
0
وزیر بهداشت در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تحریم‌های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزار‌های لازم برای مهار و شکست COVID-۱۹ هستند.
تحریم‌ها مانعی جدی در راه مهار و شکست کرونا هستند
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در زمینه تسریع روند واکسیناسیون فراگیر برگزار شد، با بیان اینکه جهان در طول دو سال گذشته با وضعیت بی سابقه‌ای دست و پنجه نرم کرده است، اظهار کرد: با وجود اینکه پیشرفت‌های ملموسی در غلبه بر این ویروس چندگانه حاصل شده است، اما هنوز دولت‌ها و مردم در سراسر جهان از پیامد‌های چندوجهی آن رنج می‌برند.

وی ادامه داد: تلاش علمی در تولید واکسن‌ها کلید نجات جان انسان‌ها است، اما توزیع ناعادلانه، احتکار واکسن، و عدم شفافیت تولیدکنندگان به عنوان یکی از دلایل اصلی دستاورد‌های ناقص باقی مانده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم‌های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزار‌های لازم برای مهار و شکست COVID-۱۹ هستند، عنوان کرد: ایران به عنوان یکی از کشور‌های تولید کننده واکسن کووید، انتظار دارد سازمان جهانی بهداشت روند ثبت نام را برای دریافت EUL تسهیل و تسریع کند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه تردید در مورد واکسن و مشارکت ضعیف جامعه هنوز در سراسر جهان رایج بوده و کار بیشتری برای افزایش آگاهی لازم است، تصریح کرد:، زیرا تا زمانی که همه در امان نباشند، هیچ کس ایمن نیست.

وی در پایان بر اهمیت اتخاذ رویکردی جامع از طریق همکاری‌های بین‌المللی تقویت‌شده، با هدف توسعه یک سیستم سلامت قوی‌تر، کارآمدتر و انعطاف‌پذیرتر برای همه‌گیری‌های کنونی و آینده تاکید کرد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: