April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۳۷۱
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
0
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه "ایران مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب دنیاست"، گفت: ایران جهت سوآپ گاز به کشور‌های همسایه از طریق خط لوله و دیگر نقاط جهان از طریق احداث تأسیسات LNG اعلام آمادگی کرده است.
ایران مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب دنیاست
مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص ششمین نشست مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (GECF) گفت: مجمع کشور‌های صادرکننده گاز با بهره‌مندی از حدود نیمی از صادرات گاز طبیعی و LPG (گاز طبیعی مایع شده) جهان، نقش راهبردی خود را در عرضه پایدار و ایمن گاز طبیعی از راه‌های مختلف (سوآپ، صادرات و...) در جهان حفظ کرده است.

وی افزود: ایران بار‌ها اعلام کرده که با توجه به گسترش هزاران کیلومتر شبکه انتقال گاز در سطح کشور، آماده است افزون بر صادرات گاز، سوآپ گاز را نیز به‌ویژه از شمال به جنوب و برعکس به کشور‌های همسایه از طریق خط لوله و دیگر نقاط جهان از طریق احداث تأسیسات LNG عملیاتی کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در واقع ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیرساخت‌های موجود می‌تواند مطلوب‌ترین گزینه برای تجارت گاز باشد.

چگنی با بیان اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری‌ها با کشور‌های همسایه و راهبرد محوری وزارت نفت، همکاری با دیگر کشور‌ها در حوزه انرژی است، اظهار کرد: نقش مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در کمک به کاهش بحران انرژی و برقراری ثبات در بازار و تنظیم قیمت جهانی گاز طبیعی، بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش این مجمع راهبری تحولات افق مصرف گاز در دنیاست، گفت: هدف غایی ما این است که همسو با دیپلماسی انرژی، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد ارتباطات گسترده‌تر با کشور‌های همسایه استفاده کنیم و همکاری‌های خود با آن‌ها را در زمینه‌های مختلف افزایش دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: