April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۳۷۳
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
ورود به بازار بین‌الملل می‌تواند یکی از اهداف استارتاپ‌ها باشد. اساسا این اقدام نیاز به برنامه‌ریزی، شناخت و مقدماتی دارد که بدون رعایت این نکات ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود.
فواید ورود استارتاپ‌ها به بازار‌های خارجی و جهانی چیست؟
ورود به بازار بین‌الملل می‌تواند یکی از اهداف استارتاپ‌ها باشد. اساسا این اقدام نیاز به برنامه‌ریزی، شناخت و مقدماتی دارد که بدون رعایت این نکات ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود. شناخت کامل بازار هدف، آشنایی با آداب و رسوم کشوری که قصد ورود به آن را داریم و شناخت نیاز مخاطب از اقدامات اولیه برای ورود به این حوزه می‌باشد. علاوه بر این موارد، لازم است کسب‌وکار‌ها شناخت درستی از توانایی و موقعیت خود داشته باشند تا در زمان مناسبی اقدام به این کار کنند.

در طرف مقابل نیز سرمایه‌ای که سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در بازار ایران و حمایت از یک استارت‌آپ به کشور می‌آورد با هوشمندی کامل است و سرمایه گذاران خارجی همراه با خود دانش و تجربه جهانی را می‌آورند. به همین دلیل سرمایه‌ای که وارد فضای استارت‌آپی کشور می‌شود اگرچه چشمگیر نیست، اما یک تجربه جهانی و هوشمند همراه آن است و دلیل موفقیت آن کسب‌و‌کار نیز همین است.

فواید ورود به بازار‌های خارجی و جهانی مهم‌ترین دلیل چراییِ صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی است. ورود به بازار بین‌المللی فواید و امتیازاتی برای شرکت‌ها رقم می‌زند که از مهم‌ترین این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی باعث می‌گردد که شرکت‌ها به منظور حفظ موقعیت رقابتی خود در بازار‌های جهانی کیفیت محصولات و یا خدمات خود را افزایش دهند.

ورود به بازار بین‌الملل موجب کاهش هزینه‌های مربوط به تولید می‌شود.

افزایش مهارت کارکنان از دیگر فوایدی است که صادرات برای شرکت‌ها فراهم می‌کند، زیرا شرکت‌ها برای تولید کالای استاندارد ناچارند دانش کارکنان خود را افزایش دهند.
 
 
نگاهی به آمار‌ها نشان می‌دهد که پس از توافقات برجام در سال ۹۶ وضعیت ورود سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه استارتاپ‌ها و همچنین همکاری ایرانیان خارج از کشور با داخل بهبود یافت. حال که زمزمه حصول توافقات برجام مجدد از وین به گوش می‌رسد سوال اینجاست که آیا این به معنی بازگشت سرمایه‌های خارجی به حوزه‌های مختلف از جمله استارتاپ‌هاست؟

در همین رابطه تیم لطیف، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل هلدینگ مکس در این باره به پول نیوز گفت: جذب سرمایه‌گذاری خطرپذیر از خارج از کشور امنیت بالایی دارد. دلیل آن هم این است که در این حوزه خیلی از شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های اروپایی تجربه خوبی دارند و علاوه بر پول، تجربه، دانش و فرایند‌های نوین را وارد استارتاپ‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازار ایران همچنان بکر و جذاب است پیش‌بینی من برای پساتحریم این است که با ورود سرمایه‌گذاران جدید روبه‌رو باشیم. شرکت‌های بسیاری در همه جای دنیا کار جدید انجام می‌دهند و ایران هم مثل سایر کشور‌های در حال توسعه زمینه را برای رشد دارد و با سبک شدن تحریم‌ها سرمایه‌گذاران خوبی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

این کارآفرین افزود: البته باید زمینه را از لحاظ قانون‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی آماده کنیم. استارتاپ‌ها نیز باید بیزینس‌مدل درست، هم‌بنیان‌گذاران همراه و دلسوز، تیم قوی و سهامدار و تایمینگ ورود به بازار درستی داشته باشند.

لطیف خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری کمتر در مراحل اولیه کار استارتاپ‌ها وارد می‌شوند. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه ریسک بالایی دارد، سرمایه‌گذار‌ها احتمالا شرکت‌هایی که در مراحل اولیه قوی کار کردند را انتخاب می‌کنند. در ایران از این شرکت‌ها داریم در ایران که اتفاقا به دنبال جذب سرمایه‌گذار هم رفتند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: