April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۴۶۰
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
0
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران می‌گوید: ممنوعیت واردات برخی میوه‌های که نمونه داخلی ندارد، راه را برای قاچاق این میوه‌ها به کشور باز کرده است.
ممنوعیت واردات، دلیل قاچاق میوه
آقای اسدالله کارگر گفت: به کشور‌های هم جوار مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و روسیه صادرات میوه داریم. بیشترین بحثی که در خصوص میوه‌ها مطرح می‌شود، میوه‌های لوکس وارداتی است که حجم گسترده آن قاچاق بوده و به تازگی چهار قلم آن مجاز به واردات شده است.

سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفته بود فقط موز و آناناس مجوز واردات به کشور را دارد، که باید برای میوه‌های وارداتی قاچاقی که در بازار وجود دارد، تدبیری اندیشیده شود تا با تهاتر میوه‌های مازاد داخلی آن نوع میوه‌ها هم قانونی برای متقاضیانش در بازار موجود توزیع شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران می‌گوید: معتقدیم نباید میوه‌هایی که نمونه داخلی ندارند ممنوعیت واردات داشته باشد. این روند منجر به تداوم قاچاق این میوه‌ها می‌شود. صدور مجوز واردات رسمی آن قاچاق در این حوزه را کاهش و نظارت بر این اقلام را بیشتر خواهد کرد.

طبق اعلام گمرک هیچ نوع میوه تازه به جز چهار قلم موز، انبه، نارگیل و آناناس اجازه ورود به کشور را ندارند.

رامبوتان، بلوبری، پوملو، پاپایا، رزبری، کیوانا، کامکوات، استار فروت و انواع و اقسام میوه‌های استوایی از جمله این میوه‌ها هستند که تولید داخل ندارند و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران خریداران خود را دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: