April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۸۸۰
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
استقلال و پرسپولیس با وجود قرار گرفتن در رده اول و دوم جدول فوتبال با کیفیتی را ارائه نمی‌دهند و صرفا کادرفنی دو تیم به سمت نتیجه گرایی گام برداشته‌اند.
قرارداد‌های نجومی کادرفنی پرسپولیس و استقلال و خروجی متوسط
با افشای رقم دستمزد کادرفنی دو تیم بزرگ پایتخت و رونمایی از مبلغ ۴۲ میلیارد تومانی قرارداد‌ها حالا این پرسش برای هواداران فوتبال ایران به وجود آمده است که آیا کادر فنی دو تیم با وجود دریافت این مبلغ قابل توجه از دانش فنی لازم برخوردار هستند که سطح فنی دو تیم را ارتقا دهند یا اینکه صرفاً این مبلغ بر اساس هیجانات کاذب و تصمیم گیری شخصی مدیران دو باشگاه تعیین شده است؟

با بررسی سطح کیفی مسابقات دو تیم در جریان رقابت‌های لیگ برتر به این باور می‌رسیم که استقلال و پرسپولیس با وجود قرار گرفتن در رده اول و دوم جدول فوتبال با کیفیتی را ارائه نمی‌دهند و صرفا کادرفنی دو تیم به سمت نتیجه گرایی گام برداشته‌اند در حالی که این سبک نتیجه گیری در فوتبال دنیا مقبولیت چندانی ندارد، با این حال آن‌ها به شکل اقتصادی در حال جمع آوری امتیازات هستند تا در پایان مسابقات بتوانند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

حال نکته کلیدی این است که برای تعیین رقم دستمزد مربیان این دو تیم چه الگو و فرمولی لحاظ می‌شود که چنین مبالغ سنگینی برای دستمزد آن‌ها در نظر گرفته می‌شود؟ در حال حاضر کادرفنی پرسپولیس با رقمی حدود ۲۹ میلیارد تومان و کادر فنی استقلال با رقمی حدود ۱۳ میلیارد تومان دستمزد دریافت می‌کنند، که در نوع خود کاملاً شگفت انگیز است و کمتر باشگاهی توانایی پرداخت چنین مبالغی را به عنوان دستمزد دارد مگر اینکه برخی باشگاه‌های صنعتی که از پشتوانه مالی بی‌نهایت‌ی برخوردارند توانمندی پرداخت چنین مبالغی را داشته باشند در غیر اینصورت اکثریت قریب به اتفاق باشگاه‌های حاضر در مسابقات قادر به پرداخت چنین مبالغی نیستند.

در نظر گرفتن چنین هزینه‌ای این توقع را نزد هواداران دو باشگاه به وجود می‌آورد که به واسطه دریافت این مبلغ فوتبالی زیبا و ایده‌آل را نظاره گر باشند، اما نه تنها خروجی شاخصی در کار نیست بلکه حواشی پر رنگ‌تر از متن است تا این حقیقت محض برملا شود که مدل قیمت گذاری برای دستمزد مربیان و کادرفنی این دو باشگاه صرفاً بر اساس سلیقه و نظر شخصی مدیرعامل باشگاه است و هیچ ساز و کار منطقی و ایده آلی در این میان وجود ندارد.

حالا همزمان با پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار فرابورس این پرسش برای منتقدان مطرح است که همچنان این رویه اشتباه و غلط قرار است در نحوه اداره دو باشگاه وجود داشته باشد یا اینکه دستمزد کادرفنی دو باشگاه بر اساس اشل استاندارد جهانی تعیین خواهد شد؟

ریخت و پاش‌های اینچنینی نه تنها باب میل افکارعمومی و هواداران این دو باشگاه نیست بلکه باید به شکل شفاف و روشن مشخص شود که مربیان این دو باشگاه بر اساس کدام کارنامه و رزومه مربیگری خواستار دریافت چنین مبالغ هنگفتی هستند و آیا اساساً لازم است چنین مبالغی برای این مدل فوتبال هزینه شود یا اینکه باید تجدید نظری کلی در این پروسه انجام شود.

از طرفی این پرسش مطرح است که با توجه به مشکلات مالی این دو باشگاه چه ضرورتی وجود دارد چنین مبالغ سنگینی به عنوان دستمزد اعضای کادر فنی تعیین شود در حالی که این با نصف این مبالغ می‌توان مربیان طراز اول اروپایی را به استخدام باشگاه استقلال و پرسپولیس در آورد!
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: