April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۹۷۴
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
0
کاشت ابرو به دلیل نتایج طبیعی و دائمی طرفداران زیادی دارد. با کاشت ابرو می توان به زیبایی چهره خود افزود و به ابروهایی زیبا و پرپشت دست یافت. اما شاید برایتان جالب باشد که به همان اندازه که فرآیند کاشت ابرو دارای اهمیت است؛ مراقبت ها و دستورالعمل های بعد از کاشت نیز ضروری و مهم می باشند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله، مراقبت های بعد از کاشت ابرو را بررسی کنیم. بنابراین از شما می خواهیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو؛ نتایج کاشت را بهتر و زیباتر کنید

کاشت ابرو به دلیل نتایج طبیعی و دائمی طرفداران زیادی دارد. با کاشت ابرو می توان به زیبایی چهره خود افزود و به ابروهایی زیبا و پرپشت دست یافت. اما شاید برایتان جالب باشد که به همان اندازه که فرآیند کاشت ابرو دارای اهمیت است؛ مراقبت ها و دستورالعمل های بعد از کاشت نیز ضروری و مهم می باشند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله، مراقبت های بعد از کاشت ابرو را بررسی کنیم. بنابراین از شما می خواهیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو فرآیندی برای بازیابی تارهای موهای از دست رفته در ابروها است. در این روش از فولیکول های سالم در ناحیه پشت گوش یا پشت سر، به منظور رسیدن به تراکم مورد نیاز در ابروها استفاده می شود. بدین ترتیب، فولیکول های کاشته شده بعد از مدتی همچون فولیکول های اصلی ابرو، شروع به رشد می کنند و ظاهری طبیعی و زیبا به ابروهای شما می دهند. کاشت ابرو با روش های جدید که برش و خون ریزی به همراه ندارند، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و شما بعد از چند روز می توانید به زندگی عادی برگردید. با این حال برای دریافت نتایج مورد انتظار بایستی بین 6 ماه الی 1 سال منتظر بمانید و همچنین در چند ماه اول پس از کاشت، مراقبت های لازم را به دقت انجام دهید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برای کسب رضایت از نتایج کاشت ابرو، نیاز است که علاوه بر رعایت دستورالعمل های قبل از کاشت و اجرای درست فرآیند کاشت ابرو توسط پزشک، مراقبت های بعد از کاشت نیز به دقت انجام شوند. در واقع همانند هر یک از عمل های جراحی دیگر، باید به بدن خود برای بازسازی، درمان و بهبود فرصت دهید تا علاوه بر دریافت نتایج رضایت بخش، از وقوع عوارض کاشت ابرو جلوگیری شود یا از شدت آنها کاسته شود. در ادامه همه نکاتی که باید بعد از کاشت ابرو توسط شما رعایت شوند را ذکر می نماییم.

  • فشار نیاوردن به ابروها : وارد کردن فشار به ابروها در روزهای اولیه می تواند باعث ایجاد آسیب به فولیکول ها شود. از این رو، هنگام شست و شوی ابروها دقت لازم را به کار بگیرید و با ظرافت این کار را انجام دهید.
  • به موقع کشیدن بخیه های غیرجذبی : در هنگام کاشت ابرو، معمولا از بخیه های جذبی استفاده می شود؛ اما درصورت عدم استفاده از بخیه های جذبی، لازم است بخیه ها در موعد مقرر کشیده شوند. معمولا 10 الی 12 روز بعد از کاشت، زمان مناسبی برای کشیدن بخیه هاست.
  • استفاده نکردن از کمپرس یخ : برخی از افراد برای برطرف نمودن تورم از کمپرس یخ بر روی ابروها استفاده می کنند. این درحالی است که استفاده از کمپرس یخ، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. در نتیجه در صورت لزوم به استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم، آن را بر روی چشم های خود قرار دهید.
  • جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها در روزهای اولیه پس از کاشت : بهتر است در 5 روز اولیه بعد از کاشت ابرو، از رساندن رطوبت به آن جلوگیری نمایید. این موضوع می تواند کمک کند تا نتایج بهتری از کاشت ابرو دریافت نمایید.
  • عدم استفاده از رنگ و مواد شیمیایی بر روی ابروها : پزشکان توصیه می کنند که حداقل تا سه هفته بعد از کاشت ابرو، از هیچ گونه رنگ و مواد شیمیایی دیگری بر روی ابروها استفاده ننمایید.
  • شست و شوی صحیح ابروها : شست و شوی صحیح ابروها بعد از کاشت در رسیدن به نتیجه ایده آل و تسریع بهبود زخم ها تاثیر فراوانی دارد. در روز اول پس از کاشت می توانید هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار، از اسپری فولیکول سالین یا هر ماده دیگری که پزشکتان تجویز کرده است، بر روی ابروهای خود استفاده نمایید.

در سه روز اول بعد از کاشت ابرو، صورت خود را با مواد شوینده و پد آرایشی بشویید و سپس طبق تجویز پزشک ابروها را با شامپو بچه یا شوینده مخصوص دیگری شست و شو دهید. دقت کنید که مالش ابروها در این مدت ممنوع است. آبی که برای شست و شوی ابروها مورد استفاده قرار می گیرد، نه باید خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد. در ضمن نباید زیر فشار زیاد آب دوش قرار گیرید. برای خشک کردن ابروها نیز از یک حوله نرم و لطیف استفاده کنید و آن را بر روی ابروهای خود نکشید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو؛ نتایج کاشت را بهتر و زیباتر کنید

  • عدم تماس دست با ابروها : توجه داشته باشید که تماس مکرر دست ها با ابروها بعد از کاشت، می تواند ریسک عفونت و سایر مشکلات را به شدت افزایش دهد. بعد از کاشت ابرو، ناحیه ابروها بدون پانسمان می مانند و منطقه اهداکننده به مدت دو روز پانسمان می شود. کبودی و تورم چند روز بعد از کاشت، بر روی ابروها عادی است. در طول این مدت باید از آنتی بیوتیک، مسکن و استروئیدهای خوراکی که پزشک تجویز کرده است، مصرف کنید.
  • خودداری از ورزش و فعالیت های سنگین : تعریق در ناحیه ابروها پس از کاشت، تاثیری منفی بر نتایج آن دارد و می تواند باعث ایجاد مشکلات و عوارض گردد. از این رو اگر در فصل تابستان اقدام به کاشت ابرو نمودید؛ درصورت تعریق، عرق خود را با دستمالی تمیز و ملایم پاک کنید. همچنین از هرگونه فعالیت ورزشی و سنگین بپرهیزید. رفتن به استخر، سونا، جکوزی و پیاده روی نیز تا چند روز بعد از کاشت ممنوع است.
  • زخم های خود را نکنید : با شروع فرآیند ترمیم در ناحیه کاشت، درد، قرمزی، خارش، التهاب، پوسته پوسته شدن و زخم را شاهد خواهیم بود. در این صورت، زخم های خود را به هیچ عنوان نکنید و به آنها دست نزنید. چرا که این کار باعث از بین رفتن و کنده شده فولیکول ها از ریشه می شود و در نتیجه کل زحمات شما و پزشکتان به هدر خواهد رفت.
  • در معرض آفتاب قرار نگیرید : سعی کنید تا حد امکان در یک ماه اول پس از کاشت ابرو، در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. زیرا اینکار باعث آسیب به ناحیه کاشت می شود. در صورتی که لاجرم مجبور باشید به زیر نور آفتاب بروید، از کرم های ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه لبه دار استفاده نمایید.
  • سیگار نکشید : مصرف سیگار و سایر دخانیات می تواند تاثیر مخربی بر کاشت ابرو گذارد. بنابراین سعی کنید که تا دو هفته الی یک ماه پس از کاشت ابرو، از مصرف سیگار، قلیان و به طور کلی مواد مخدر بپرهیزید.
  • از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید : تا یک ماه بعد از کاشت ابرو، مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید. زیرا الکل باعث رقیق شدن خون می شود و فرآیند بهبود زخم ها به تعویق می اندازد.
  • نکات مربوط به خوابیدن بعد از کاشت ابرو را رعایت نمایید : به دلیل آنکه اغلب، فولیکول های مو از بانک موی پشت گوش یا پشت سر برداشته می شوند؛ به منظور عدم آسیب به این ناحیه در زمان خواب، دو بالشت را زیر سر خود قرار دهید. همچنین به منظور عدم آسیب به ناحیه کاشت، به صورت طاق باز بخوابید و صورت و ابروهای خود را در تماس با بالشت قرار ندهید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشکتان را درست مصرف کنید : قرص ها، پمادها، سرم ها، شامپوها و هر گونه داروهای تجویز شده توسط پزشکتان را در ساعت مقرر و به میزان معین مصرف نمایید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید : درصورت مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون مانند آسپرین، از قبل از عمل موضوع را با پزشک خود درمیان گذارید تا درصورت لزوم آنها را قطع یا با داروی دیگری جایگزین کند.
  • آرایش صورت خود را به تعویق بیندازید : اگر از جمله افرادی هستید که باید دائماً از لوازم آرایشی استفاده کنید، بهتر است در ۳ روز اول بعد از کاشت ابرو از این کار پرهیز کنید. پس از گذشت ۳ روز قادر به آرایش کردن چشمان خود هستید، اما دقت داشته باشید که هنگام پاک کردن آرایش، آسیبی به ابروهای خود وارد نکنید.
  • ابروهای خود را با موچین اصلاح نکنید : طبیعی است که در ماه های اولیه بعد از کاشت ابرو به دلیل رشد بیشتر فولیکول های سر نسبت به ابرو، شاهد رشد سریع تر ابروها خواهیم بود. به همین دلیل و برای مرتب کردن ابروها، نیاز به اصلاح آنها دارید. اما توجه داشته باشید که تا زمان تثبیت فولیکول ها، حق استفاده از موچین را ندارید؛ زیرا با اینکار به فولیکول های کاشته شده آسیب می رسانید. برای کوتاه کردن ابروها در این مدت، از قیچی استفاده کنید. پس از مدتی، فولیکول های کاشته شده به محل جدید عادت می کنند و مانند موهای ابرو رشد می کنند.
  • رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید : بعد از هر نوع عمل جراحی از جمله کاشت مو و کاشت ابرو، نیاز است که بیش از پیش مراقب تغذیه خود باشیم. چرا که اولا فولیکول های جدید برای رشد نیاز به مواد مغذی دارند که این مواد ابتدا از طریق غذا و سپس داروهای تقویتی تامین می شوند. ثانیا برای بهبود و ترمیم زخم ها، نیاز است که بعد از کاشت ابرو انواع ویتامین ها و مواد مغذی را در دستور غذایی خود قرار دهیم. به این منظور، مصرف مواد غذایی حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین، امگا 3 و آهن را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین در طول روز به میزان کافی آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

منبع : خانه سفید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: