April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جعفری در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم:
کد خبر: ۳۷۲۹۸۶
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
0
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است.
دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است
وجیه ا... جعفری، شامگاه امروز در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در بندرعباس، اظهار داشت: برای تبادل دانش، نیازمند برگزاری کنفرانس‌های تخصصی هستیم.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از شرایط موجود در زنجیره بخش معدن از بالادستی تا پایین دستی و کاهش قیمت تمام شده، نیازمند توجه به حوزه پژوهش و فناوری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: مرز اقتصادی بین همه پروژه‌های اقتصادی و معدنی به اندازه‌ای به هم نزدیک شده است که اگر بخواهیم اقتصاد کاری را در زنجیره تولید بالا ببریم، نیازمند مسلط شدن به دانش روز هستیم.

وی ادامه داد: برای دستیابی به دانش روز، نیازمند پژوهش و دستیابی به فناوری‌های روز هستیم. این روند موجب کاهش قیمت تمام شده، قابلیت رقابت با دیگران و نیز قابلیت توجیه اقتصادی در بنگاه اقتصادی می‌شود.


مدیریت بخش مهمی از اقتصاد توسط صنعت فولاد

جعفری با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور اثرات چشمگیری دارد، است، گفت: امروز بخش فولاد با تولید ۳۰ میلیون تن و ۴۰ میلیون تن ظرفیت و نیز پیگیری تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تنی تا ۱۴۰۴، بخش مهمی از اقتصاد را مدیریت می‌کند.

وی افزود: اینکه اکنون صنعت فولاد به سمت تخصصی‌تر کردن با بهره گیری از دانش روز، نوآوری، فناوری برود، امری بدیهی، قابل هدایت و حمایت است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: امیدواریم بتوانیم به نقاط مطلوب زنجیره فولاد در همه ابعاد با توسعه زنجیره‌های پایین دستی برسیم.

وی افزود: بدون شک می‌توانیم به جدیدترین دانش روز در این صنعت، با تلاش پژوهشگران و نخبگان دست یابیم.

در پایان مراسم، با حضور وجیه ا.. جعفری و علی نبوی، دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت از پژوهشگران برتر صنعت فولاد تقدیر شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: