کد خبر: ۳۷۳۰۵۰
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
0
در این مقاله قصد داریم به زیباترین نقاط استان گیلان در شمال ایران بپردازیم که هرکدام به تنهایی می‌توانند مقاصد بسیار زیبا و مناسبی برای گردشگری در نوروز امسال باشند.
در بهار ۱۴۰۱ به بهترین مکان‌های گیلان سفر کنید!
افراد زیادی هستند که برای پیدا کردن نقاط تفریحی در شمال ایران به مشکل برمی‌خورند و فکر می‌کنند که دیدن کردن از شمال ایران یعنی فقط به کنار ساحل و دریا رفتن. این افراد غافل از اینکه دیگر نقاط شمال ایران پر از زیبایی است بدون دیدن کردن از مکان‌های زیبا و تفریحی، شمال ایران را ترک می‌کنند و به سفر خود پایان می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به زیباترین نقاط استان گیلان در شمال ایران بپردازیم که هرکدام به تنهایی می‌توانند مقاصد بسیار زیبا و مناسبی برای گردشگری در نوروز امسال باشند.

دژ قلعه رودخان: یکی از قلعه‌های بسیار زیبا در جنوب شهر فومن در جنگل تاریخی قلعه رودخان قرار دارد که متعلق به زمان ساسانیان است. این قلعه بسیار بزرگ است و مساحتی به اندازه ۲.۶ هکتار را دارا است. این قلعه دارای ۶۵ برج و بارو است که با دیواری به طول ۱۵۰۰ متر از اطراف احاطه شده است. این قلعه در ارتفاع حدودی ۷۱۵ متری از سطح دریا واقع شده است که زیبایی منظره قلعه را دوچندان می‌کند چرا که جنگل در زیر پای شما قرار دارد.

شهر ماسال: شهر ماسال که یکی از دست نخورده‌ترین و بکرترین شهر‌های گیلان است مربوط به فرهنگ کهن تالش است. جالب است که بدانید مردم در این شهر با زبان بسیار زیبای تالشی صحبت می‌کنند. غار‌های باستانی، زیارتگاه‌های کوچک و بزرگ و مناطق وسیع و سرسبز از زیبایی‌های شهر ماسال است. پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ عنوان بازدید کردن از این شهر را از دست ندهید.

جنگل گیسوم: جنگل گیسوم بدون شک زیباترین جنگل در گیلان است. جنگل گیسوم به این دلیل خاص‌ترین جنگل در گیلان شناخته شده که از یک سمت به دریا و سمت دیگر به جنگل مشرف است. شما می‌توانید در شهر تالش اقامتگاهی را کرایه کنید و با پیمودن مسیری نیم ساعته از جنگل‌های بی‌نظیر گیسوم دیدن کنید.
 
ساحل چخماخه: دومین قطب گردشگری در استان گیلان مربوط به ساحل چخماقه است که یکی از اولین انتخاب‌های گردشگری در میان گردشگران برای سپری کردن تعطیلات است. ساحل چخماخه دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی برای پیاده روی کردن و اکثر تفریحات آبی است که بر روی دریا انجام می‌شوند. این ساحل علاوه بر زیبایی‌های بکر و طبیعی دارای زیرساخت‌های طبیعی بسیار زیادی است که با به وجود آوردن مکانی امن محلی مناسب برای لذت بردن از طبیعت به همراه خانواده است.
 
دیلمان: دیلمان یکی از مرتفع‌ترین نقاط در لاهیجان است. مکانی بسیار زیباست که مناطق تاریخی را با زیبایی‌های بکر و طبیعی پیوند داده است. برای خاطره انگیز کردن سفر خود دیدن کردن از دیلمان یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.
 
جاده اسالم به خلخال: جاده اسالم به خلخال یکی از مسیر‌های جاده‌ای بسیار زیبا است که از شهر اسالم گیلان تا شهر خلخال اردبیل ادامه دارد. این جاده بسیار زیبا است و با زیبایی‌های طبیعی که حاصل از رنگ‌های متنوع درختان هستند چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. آب و هوای موجود در این جاده به حدی خنک است که به مسافران پیشنهاد می‌کنند حتی اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر می‌کنند لباس گرم با خود به همراه ببرند. مسافرخانه‌های بسیار زیبا و سنتی در این منطقه قرار دارند که اگر قصد گذری کردن شب را دارید می‌توانید در آن اقامت کنید و از غذا‌های بسیار لذیذ گیلانی لذت ببرید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: