کد خبر: ۳۷۳۱۹۷
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
0
تحقیقات انجام شده توسط متخصصان برجسته پوست نشان داد که ۲۰ دقیقه بهترین زمان برای قرار دادن سوختگی در زیر آب است.
درمان سوختگی دست با یک روش ساده
دانشمندان موفق شده اند تا دریابند که برای بهبود سوختگی از طریق قرار دادن زیر آب سرد به چه زمانی نیاز است.

تحقیقات انجام شده توسط متخصصان برجسته پوست نشان داد که ۲۰ دقیقه بهترین زمان برای قرار دادن سوختگی در زیر آب لوله کشی است، زیرا به کاهش عمق سوختگی تا ۵۶ درصد کمک می‌کند که روش اندازه گیری آسیب به پوست است.

آزمایشات پروفسور هیو رایت جراح دست و مشاور بیمارستان عمومی لیدز که این مطالعه را رهبری کرده شامل ۳۰ قطعه بافت از بیمارانی که تحت بازسازی سینه قرار گرفتنه بودند شده است. این بافت‌های سینه با همان شدتی که پوست دست در تماس با اجاق گاز سوخته بود، سوزانده شد؛ این آزمایش منجر به سوختگی‌هایی با ضخامت متوسط شد که در آن آسیب فقط به لایه بالایی پوست نفوذ می‌کند و این شایع‌ترین نوع سوختگی است.

سپس این بافت‌ها به مدت ۲۰ دقیقه در زیر آب با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد - دمای متوسط ​​آب لوله کشی - قرار داده شد و با پوست سوخته‌ای که خنک نشده بود مقایسه شد.

هنگامی که پوست آسیب می‌بیند، سیستم ایمنی پروتئین‌هایی به نام سیتوکین‌ها را آزاد می‌کند که از زخم در برابر عفونت محافظت می‌کند، اما اغلب سیتوکین‌های زیادی در پاسخ به سوختگی آزاد می‌شوند که منجر به التهاب طولانی مدت در ناحیه آسیب دیده و افزایش آسیب بافتی می‌شود.

مطالعه پروفسور رایت نشان می‌دهد که خنک کردن زخم باعث توقف آزاد شدن سیتوکین‌ها می‌شود و این آسیب بافت‌ها را محدود می‌کند.

رایت گفت؛ این یافته‌ها که در انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی انگلیس در ماه دسامبر ارائه شد، نشان می‌دهد که اگر تعداد بیشتری از قربانیان سوختگی به مدت ۲۰ دقیقه در معرض آب سرد قرار بگیرند، نتایج دقیق‌تر خواهد بود.

منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: