April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۳۲۶
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸
0
سامانه هوشمند پایش و نظارت بر بازار سرمایه با حضور برخی از مسئولان رونمایی شد تا از این به بعد نظارت دقیق‌تری بر بازار و معاملات و اطلاعات شرکت‌ها صورت بگیرد.
بازار سرمایه زیر چتر نظارتی هوشمند
 یکی از دغدغه‌های فعالان بازار سرمایه، سهامداران و مسئولان بویژه رئیس قوه قضاییه در ماه‌های گذشته افزایش و عمق بخشیدن به نظارت بر فعالیت بازار در بخش‌های مختلف و پیشگیری از وقوع تخلفات بوده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار هم در راستای کاهش دغدغه‌مندی بخش‌های مختلف در راستای تقویت نظارت و پایش بازار گام برداشته و امروز از سامانه‌ای رونمایی کرد که می‌تواند به صورت دقیق و موشکافانه بر فعالیت‌های بازار سرمایه، اشخاص حقیقی و حقوقی نظارت داشته باشد.

سامانه هوشمند پایش و نظارت بازار سرمایه؛ سامانه‌ای مجهز به پنج سامانه قدرتمند از جمله نظارتی، پایش، بررسی، آماری است که در لحظه امکان پایش و بررسی و نظارت بر فعالیت‌های جاری در بازار سرمایه را دارند.

در این سامانه بومی، امکان ارسال هشدار تخلفات، گزارش‌گیری لحظه‌ای، دسترسی به آرشیو معاملات و تراکنش‌های کلیه اشخاص و نماد‌ها به‌صورت آنلاین و تاریخی فراهم شده است.

سامانه هوشمند پایش و نظارت بازار سرمایه قابلیت طراحی و پیاده‌سازی انواع گزارش‌های مورد نیاز ناظران بازار را داشته و به‌طور مداوم در دستور کار ارتقاء، گسترش و به‌روزرسانی است.

از جمله امکانات این سامانه می‌توان به واسط کاربری پروژه، امکان استخراج انواع گزارش‌ها در قالب جدول، گراف، نمودار و ذخیره‌سازی و انتقال گزارش‌ها در محیط‌های دیگر مانند اکسل را داراست.

یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث می‌شود تا این سامانه به یک سامانه قدرتمند در حوزه نظارتی بدل شود؛ رفع نواقص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که دست ناظران را برای بهره‌مندی حداکثری از اطلاعات برای نظارت بهتر باز می‌گذارد.

این سامانه می‌تواند با پوشش همه جانبه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی؛ گامی موثر در جهت حمایت از سهامداران و کاهش تخلفات و همچنین شفاف‌سازی بازار بردارد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: