کد خبر: ۳۷۳۵۵۶
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت:پرداخت دستمزد به مددجویانی که در سال ۱۴۰۰ در کارگاه‌های بنیاد در داخل زندان‌ها و اعزام به کارگاه‌های کار آفرین ۳۴۰ درصد رشد داشته است.
پرداخت دستمزد به مددجویان ۳۴۰ درصد رشد داشته است
خسرو مختاری، مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، با اشاره به پرداخت دستمزد به زندانیان مددجویان اظهار کرد: پرداخت دستمزد به مددجویانی که در سال ۱۴۰۰ در کارگاه‌های بنیاد در داخل زندان‌ها و اعزام به کارگاه‌های کار آفرین طرف دوم قرارداد بنیاد تعاون به حرفه آموزی و اشتغال مشغول بودند ۳۴۰ درصد رشد داشته است که با رفع موانع و هماهنگی و حمایت میان ارکان قوه قضائیه در استان‌ها بنیاد تعاون توانسته جهشی در کمیت و کیفیت اشتغال زندانیان بوجود آورد.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور این موفقیت را حاصل تلاش مدیران کل سازمان زندان‌ها و روسای دادگستری و دادستان‌ها دانست که با هدف باز اجتماعی شدن زندانیان با حفظ کیان خانواده و فراهم شدن زمینه‌های توانمندی و بازگشت به جامعه زندانیان را هدف خود قرار داده‌اند.

وی گفت: بر اساس تقسیم کار صورت گرفته توسط سازمان زندان‌ها، بنیاد تعاون و انجمن‌های حمایت از زندانیان موضوع حرفه آموزی و اشتغال مددجویان در درون حصار فیزیکی و کارگاه‌های بیرون از زندان‌ها که با نظارت و مراقبت بنیاد تعاون جهت ارتقاء مهارت و اشتغال در حرف پر متقاضی را در پی داشته به بنیاد تعاون واگذار شده و انجمن‌های حمایت صرفا در امر کمک به آزادی زندانیان و معاش و اشتغال اعضای خانواده زندانیان فعالیت می‌کند بر این اساس در استان‌هایی که این تقسیم کار عمل شده بیشترین نرخ رشد اشتغال و درآمد حاصل از آن نصیب زندانیان شده است.

مختاری تصریح کرد: نه تنها تحقق بودجه ۲۶۰ میلیارد ریالی پرداخت دستمزد به زندانیان از طریق بنیاد تعاون در سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود بلکه هدف گذاری فراتر از بودجه مصوب برای مدیران بنیاد و عبور از مرز ۳ هزار میلیاردی شاخص جهادی توافق شده میان مدیران است.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته زیر نظر دادستان کل و رئیس سازمان زندان‌ها در جهت تامین پابند الکترونیکی و تلاش‌های شرکت‌های بنیاد تعاون برای بومی سازی و تولید تجهیزات پیشرفته الکترونیکی مراقبت از محکومان با کاهش حبس اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ از تجهیزات جدید پیشرفته با کمک مرکز آمار اطلاعات فناوری قوه قضائیه رونمایی میشود.

گفتنی است بنیاد تعاون زندانیان زیر نظر رئیس قوه قضاییه بدون استفاده از بودجه منابع عمومی کشور از محل عواید از فعالیت‌های اقتصادی خود با همکاری کارآفرینان در جهت خدمات باز اجتماعی شدن زندانیان و ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و اقتصادی آنان فعالیت می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: