کد خبر: ۳۷۳۶۹۱
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
0
ارتش اوکراین با ادعای اینکه نیروهای جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک قصد محاصره کی‌یف را دارند، مدعی سرنگونی یک فروند جنگنده روسی شد.
اوکراین: روس‌ها در حال آماده‌شدن برای حمله به کی‌یف هستند
ستاد کل ارتش اوکراین روز (جمعه) از آماده‌شدن روسیه برای حمله مجدد به پایتخت این کشور خبر داد.

در این بیانیه ادعا شده است: «نیرو‌های روسی در حال آماده شدن برای تجدید حمله خود به محور‌های بروواری و پروسیا در شرق کی‌یف هستند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین گفت: «جدایی‌طلبان تا حدی موفق شدند مناطقی را که در دونتسک و لوهانسک در اختیار داشتند، حفظ کنند».

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «تلاش‌های دشمن برای کنترل شرق کشور بی نتیجه ماند، ولی تجزیه‌طلبان در تلاش برای محاصره پایتخت هستند. نیرو‌های ما به عملیات دفاعی در دونتسک، اسلوبوزانسکی و بخش‌هایی از مناطق تواریا ادامه می‌دهند».

ارتش اوکراین در راستای ادعا‌های ضد روسی خود افزود: «دیروز نیرو‌های ما یک جنگنده روسی، یک پهپاد و ۴ موشک کروز را سرنگون کردند. نیرو‌های ما همچنان کنترل شهر چرنیهوف را در دست دارند و مانع پیشروی نیرو‌های روسی به سمت کی‌یف می‌شوند».

پیش از این، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی با ادعای تمام‌شدن تسلیحات نقطه‌زن و مهمات هدایت‌شونده روسیه در اوکراین، گفته بود پوتین قصد درگیری همه‌جانبه با ناتو را ندارد. (جزئیات بیشتر)

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بار‌ها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیرو‌های مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: