کد خبر: ۳۷۳۷۶۲
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
0

 

توریست های یزد از کدام کشورها هستند؟یکی از شهر‌های ایران که هر‌ساله میزبان گردشگران و توریست‌های بسیاری از همه نقاط جهان است، شهر زیبای باد‌گیر‌ها یعنی یزد است. عوامل مختلفی باعث شده یزد به یکی از شهر‌‎های محبوب میان توریست‌ها تبدیل شود. معمولا آمار‌‌های مختلفی از آمار بازدید توریست‌ها به یزد یا دیگر شهر‌ها گزارش می‌شود.

اگر شما هم دوست دارید به یزد سفر کنید یا تور یزد را برای سفر بعدی خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید تا با یزد و مسافران آن بیشتر آشنا شوید. در دوره‌ای که کرونا و همه‌گیری آن باعث رکود گردشگری در دنیا شده شاید نتوان به آمار و ارقام اتکای زیادی کرد و عملا بسیاری از شهر‌ها و کشور‌ها نتوانستند گردشگران خود را داشته باشند. اما اگر بخواهیم به آمار‌‌های قبل یا اوایل شروع همه‌گیری برگردیم شاید بتوان نتایج بهتری را بررسی کرد.

در این‌مطلب می‌خواهیم درباره یزد و توریست‌های خارجی آن صحبت کنیم. به نظر شما بیشتر توریست‌هایی که برای بازدید به یزد سفر می‌کنند از کدام کشور‌ها هستند؟ اگر دوست دارند پاسخ این‌سوال را بدانید و درباره یزد اطلاعات بیشتری داشته باشید حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

درباره یزد

یزد یکی از شهر‌های توریستی و پر‌طرف‌دار ایران است که در مجاورت کویر مرکزی قرار گرفته است. یزد عنوان نخستین شهر خشتی جهان را دارد و همچنین آن را اولین شهر تاریخی ایران می‌دانند. یزد جاذبه‌های فراوانی دارد و از جهات مختلف زمینه‌‌‎های کامل و محکمی را برای جذب گردشگران و توریست‌ها از سراسر جهان دارد.

اگر نگاهی به لقب‌های معروف یزد مثل شهر بادگیر‌ها یا دارالعباده و دیگر القاب آن داشته باشیم اطلاعات زیادی را از آن دریافت خواهیم کرد. یزد به‌عنوان یکی از شهر‌های تاریخی ایران، دوره‌های مختلفی را شاهد بوده و با دوره‌های بسیاری آشنا است. به همین دلیل آثار تاریخی و دیدنی‌های بسیاری نیز در آن پیدا می‌شود. یکی از نقاط مثبت یزد حفظ حالت سنتی و تاریخی شهر است. همه این‌ها و بسیاری جاذبه‌های دیگر، یزد را به منطقه مناسبی برای توریست‌ها و مسافران تبدیل کرده است.

توریست های یزد از کدام کشورها هستند؟

گردشگری در یزد

همان‌طور که گفتیم یزد شهری توریستی است و دلایل بسیاری را برای سفر به یزد می‌توان یافت. معماری زیبا و بافت تاریخی شهر، بنا‌های و مکان‌های تاریخی و مناطق کویری زیبا از دلایل سفر بسیاری افراد به یزد هستند. شهر، میدان‌ها و لرد‌های تاریخی بسیاری دارد که تور یزد و افراد زیادی بخشی از سفر خود را به بازدید از آن‌ها اختصاص می‌دهند.

آب‌انبار‌ها، زیارتگاه‌ها، باغ‌ها و خانه‌های تاریخی بسیاری در یزد وجود دارد که بهتر است در برنامه سفر خود، زمانی را برای بازدید از آن‌ها در‌نظر بگیرید. هر‌ساله توریست‌ها و افراد مختلفی از سراسر دنیا برای بازدید از این‌آثار و جاذبه‌ها به یزد سفر می‌کنند. تور‌های مختلفی از سراسر جهان به مقصد یزد و دیگر شهر‌های ایران برگزار می‌شود و یزد و دیدنی‌های آن برای بسیاری از دنیا شناخته‌شده هستند. در ادامه می‌خواهیم ببینیم بیشتر توریست‌هایی که به یزد سفر می‌کنند از چه کشور‌هایی هستند.

 

این مطلب را هم بخوانید: مکان های دیدنی جزیره قشم

 

توریست‌های خارجی یزد

طبق گزارشاتی که از سال 98 وجود دارد، گردشگران بسیاری به یزد سفر کرده‌اند و آمار تعداد این‌افراد در سال‌های اخیر افزایشی بوده و بیشتر شده است. به‌طوری‌که در شش ماه اول سال 1398 حدود 476‌هزار گردشگر به یزد سفر کرده‌اند. از این‌تعداد حدود 70‌هزار نفر آن‌ها گردشگران خارجی بوده‌اند. گردشگرانی که به یزد سفر کرده‌اند از کشور‌هایی مانند چین، ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند.

تعداد گردشگران خارجی که به یزد سفر کرده‌اند، طبق گزارش بیان‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد داشته است. بیشتر گردشگران خارجی که به یزد سفر کرده‌اند از کشور ایتالیا هستند. ظرفیت یزد و دیدنی‌های بسیار از این‌اعداد بالا‌تر است و می‌توان روی معرفی این‌شهر زیبا و آثار آن به همه دنیا و کشور‌هایی که در زمینه‌های معماری و تاریخی علاقه‌مند هستند، کار بیشتری انجام داد.

توریست های یزد از کدام کشورها هستند؟

یزد یکی از شهر‌های قوی و غنی ایران در‌زمینه منابع انسانی و صنعت است و میراث‌فرهنگی ارزشمند و منابع طبیعی گردشگری فراوانی را در خود دارد. تعداد جاذبه‌های گردشگری یزد از عدد 4000 مورد بیشتر است و این، نشان از فرهنگ و اصالت یزد دارد. بسیاری از توریست‌ها و گردشگران دنیا اگر بدانند که چنین میراثی در یزد نهفته، حتما برای بازدید و سفر خود، یزد را در اولویت نسبت به بسیاری از شهر‌های دیگر قرار خواهند داد.

سخن آخر

یزد با آثار تاریخی، جاذبه‌های فراوان و مردم مهمان‌نواز خود، یکی از شهر‌های مهم توریستی در ایران و منطقه است. تور یزد یکی از تور‌های محبوب است که افراد زیادی در ایام مختلف از آن استفاده می‌کنند. مسافران بسیاری از کشور‌های مختلف به یزد سفر می‌کنند که در این‌مقاله درباره این‌که آن‌ها بیشتر از کدام کشور‌ها هستند، مطالبی را بیان کردیم.

نوروز امسال بیش از یک‌میلیون مسافر و گردشگر به یزد سفر کرده‌اند که عدد خوبی را گردشگران خارجی از کشور‌های مختلف تشکیل می‌دهند. به نظر شما دلیل این‌که تعداد زیادی از مسافران خارجی از کشور‌های خاصی هستند چیست و چگونه می‌توان گردشگرانی از دیگر کشور‌ها به یزد جذب کرد؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: