April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۸۵۱
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
0
فدراسیون جهانی هندبال به تمجید از تیم‌های ملی هندبال ایران پرداخت.
تمجید IHF از موفقیت‌های تیم‌های ملی هندبال
پس از قهرمانی تیم‌های ملی هندبال ساحلی نوجوانان و بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال در گزارشی به تشریح این موفقیت پرداخت.

در متن گزارش فدراسیون بین‌المللی هندبال آمده است:

تیم‌های هندبال ساحلی مردان ایران ۷۲ ساعت پس از افتخار آفرینی دختران نوجوان ایران، در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان آسیا در روز دوشنبه با کسب مدال طلا، طعم قهرمانی را چشیدند.

این اتفاق پس از اینکه تیم نوجوانان دختر ایران روز جمعه در مسابقات قهرمانی آسیا کاپ مقام قهرمانی را کسب کرد و اولین تیم در تاریخ هندبال بانوان ایران شد که مدال طلای مسابقات قاره‌ای را به دست آورد، رخ داد.

دو تیم ملی هندبال ساحلی ایران موفق شدند قهرمانی دیگری برای کشورشان در مسابقات آسیایی به ارمغان آورند. مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا به میزبانی تهران برگزار شد.

هر دو مسابقات هندبال ساحلی به صورت دوره‌ای برگزار شد و این در حالی بود که سرنوشت تیم بزرگسالان ایران در روز آخر تعیین می‌شد و نتایج بازی‌های قبلی به این معنی بود که همه چیز در آخرین مسابقه رقم خواهد خورد.

قطر برای کسب ششمین قهرمانی متوالی خود در آسیا روبروی ایران حاضر شد و در صورت پیروزی تیم‌های ایران، عمان و ویتنام برای کسب جایگاه دوم با یکدیگر رقابت می‌کردند. در این مسابقات تنها دو تیم به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا می‌کردند، اما در پایان با تساوی در طول دو گیم کار به ضربات شوت‌اوت رسید.

در گیم سوم، ایران در ضربات شوت‌اوت ۱۲ بر ۱۰ عباس اسدزاده دروازه‌بان ایرانی از با سیو ضربه امیر دبگیر بازیکن قطر در نهایت موفق شد ۲ بر یک حریف خود را شکست دهد و قهرمان شود و قطر نیز به عنوان نایب قهرمانی دست یابد.

تیم عمان که در پنج دوره گذشته به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود در این دوره از مسابقات پس از شکست مقابل ویتنام به رتبه‌ای بهتر از مقام چهارم دست نیافت.

تیم ایران پیش از شروع رقابت‌ها نیز در دو بازی تدارکاتی مقابل قطر به میدان رفته بود.

سید حسن افتخاری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با فدراسیون هندبال ایران در مورد این قهرمان گفت: قطر ۱۰ سال است که طلای آسیا را کسب کرده و در ۵ دوره اخیر قهرمان بلامنازع آسیا بوده است. تیم هندبال ساحلی قطر در جهان تیم بسیار بزرگی است، اما توانستیم مقابل این تیم قدرتمند پیروز شویم. تیم هندبال ساحلی ما با سال‌ها تلاش و پشتکار و حمایت فدراسیون هندبال، انجمن هندبال ساحلی و همه مربیان و دیگر دست‌اندرکاران به این مهم دست یافته است. خوشحالم که کاپ قهرمانی در ایران باقی می‌ماند.

رتبه بندی نهایی رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی آسیا به شرح زیر است.
۱. ایران (کسب سهمیه قهرمانی جهان)
۲. قطر (کسب سهمیه قهرمانی جهان)
۳. ویتنام
۴. عمان
۵. فیلیپین
۶. هند

در رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان آسیا نیز ایران تمام بازی‌های خود را برد و عنوان قهرمانی را به دست آورد و بلیت خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۲ نوجوانان که تابستان امسال در یونان برگزار می‌شود، رزرو کرد.

دو مدال نقره و برنز این مسابقات در رقابت‌هایی تنگاتنگ مشخص شد. اردن، پاکستان و قطر همگی در شش امتیاز مساوی بودند و همگی یکدیگر را شکست داده بودند و در نهایت اردن دوم و قطر سوم شد. پاکستان هم با تفاضل گل کمتر چهارم شد.

رده‌بندی نهایی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان آسیا
۱. ایران (کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان)
۲. اردن (کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان)
۳. قطر (کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان)
۴. پاکستان
۵. هند
۶. افغانستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: