April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۱۹۰
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳
0
تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه گذشته میلادی برای اولین‌بار از اواسط تابستان گذشته کاهش یافته و به ۱۱.۰۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.
کاهش تولید نفت روسیه برای اولین‌بار از تابستان گذشته
وزارت انرژی روسیه به‌خاطر مسائل فنی انتشار اطلاعات رسمی تولید نفت این کشور در ماه مارس را به تعویق انداخته‌است.  اما گزارش رسانه‌های داخلی نشان می‌دهد تولید نفت روسیه در ماه گذشته میلادی برای اولین‌بار از ماه اوت ۲۰۲۱ یعنی اواسط تابستان گذشته کاهش یافته‌است.

طبق گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، این کشور ۱۱.۰۱ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی در ماه مارس تولید کرده که ۰.۶ درصد کمتر از تولید در ماه فوریه بوده‌است. روسیه در ماه فوریه ۱۱.۰۸ میلیون بشکه در روز تولید داشت.

 این اولین کاهش تولید روسیه از اوت سال گذشته میلادی بوده، یعنی زمانی‌که آتش‌سوزی در یکی از پالایشگاه‌های گازپروم در غرب سیبری، بخشی از تولید میعانات گازی روسیه را متوقف کرده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد روسیه به‌عنوان یکی از اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس، نتوانسته از افزایش روزانه صدهزار بشکه‌ای سهمیه ماهانه خود استفاده کند.

تولید میعانات گازی روسیه از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس معاف است، اما در آمار رسمی میزان تولید این کشور محاسبه می‌شود؛ بنابراین تخمین زده می‌شود تولید میعانات گازی این کشور در محدوده ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: