April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۳۶۸
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
0
برای حرکت موتور توسعه صنعت مس و تبدیل این صنعت به یک توسعه‌دهنده در کشور و استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی به حمایت جدی مسئولین نیاز داریم.
مصصم به روشن کردن موتور توسعه صنعت مس هستیم
دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دیدار با مجمع نمایندگان استان کرمان و همچنین زینی‌وند استاندار کرمان با بیان این مطلب گفت: ۱۷ میلیارد تن ماده معدنی در کشور کشف شده که این میزان ماده معدنی برای ۲۰۰ سال فعالیت شرکت مس کافی است.

وی افزود: این در حالی است که تنها در ۷ درصد از کشور اکتشاف مس صورت گرفته است.

مدیرعامل «فملی» با بیان اینکه برنامه‌های اکتشافی با قدرت ادامه خواهد یافت، ادامه داد: با خرید تجهیزات اکتشافی، فعالیت‌های اکتشافی در شرکت متمرکز شده و از حالت پیمانکاری خارج خواهد شد.

دکتر رستمی اظهار داشت: در حال حاضر به رغم دارا بودن رتبه پنج در ذخایر معدنی و داشتن بیش از ۵ درصد ذخایر مس دنیا در تولید مس تصفیه دارای رتبه ۱۹ هستیم.

مدیرعامل شرکت مس افزود: بنا داریم در دولت آقای دکتر رییسی تولید مس را از ۲۸۵ هزار تن کاتد به یک میلیون تن برسانیم و اگر به این میزان تولید دست یابیم به رتبه ۵ در تولید مس کاتد ارتقا پیدا می‌کنیم.

دکتر رستمی گفت: یک میلیون تن کاتد ۱۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی، به همراه خواهد همچنین این هدف اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفری برای کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تعریف شده و امیدوارم با اجرایی شدن آن شاهد برکات آن برای کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد: عقب افتادن صنعت مس دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، ولی معتقد هستم که توسعه نیافتگی صنعت مس در طی سال‌های گذشته ارتباطی به تحریم‌ها نداشته و نمی‌توان از آن به عنوان دلیل یاد کرد. به نظر می‌رسد دلیل اصلی به ریسک ناشی از اجرای طرح‌های توسعه و شجاعت به خرج ندادن مجموعه مدیریتی است.

وی گفت: ما مشکلاتی مانند نیروی انسانی متخصص در حوزه مس، مسائل مالی، ماده معدنی و بازار نداریم بلکه برای توسعه فقط به شجاعت مدیریتی نیاز داریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: