کد خبر: ۳۷۴۳۸۳
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
0
بهترین زمان خوردن میوه قبل از وعده‌های ناهار و شام است تا با مصرف آن حجم معده کاهش یابد و دیگر تمایلی به نهار و شام نداشته باشید.

بهترین زمان برای خوردن میوهدکتر رضا راست منش متخصص تغذیه گفت: با اینکه مصرف میوه‌ها، غلات و… در رژیم غذایی برای تامین ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن بسیار مفید است اما مصرف زیاد از حد آن هم باعث چاقی می‌شود.

وی ادامه داد: با مصرف بیش از حد میوه‌ها کبد توانایی تبدیل گلوکز به سوخت و ساز را ندارد بنابراین تبدیل به چربی شده و این چربی وارد کبد می‌شود.

 این متخصص تغذیه در مورد ساعت مناسب مصرف میوه‌ها بیان کرد: بهترین زمان خوردن میوه قبل از وعده‌های ناهار و شام است تا با مصرف آن حجم معده کاهش یابد و دیگر تمایلی به نهار و شام نداشته باشند.

وی با اشاره به مناسب‌ترین میوه برای سلامتی افراد اظهار کرد: تمام میوه‌ها دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که باید به مقدار مناسب از آن استفاده کرد اما سیب به علت کالری کم و فیبر زیاد در کاهش اشتها، حرکت روده و مطلوب کردن محیط دهان بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر فردی مواد مورد نیاز بدن خود را تأمین کند و از تصورات نادرست که سبب لاغری‌شان می‌شود خودداری کنند می‌توانند با بهترین شرایط ممکن به وزن نرمال خود برسد

البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که خوردن میوه همانطور که در زمان های اشتباه مشکلاتی را به وجود می آورد ، در زمان های درست می تواند مفید نیز باشد.

در زیر به یک میوه اساسی برای درمان کبد چرب اشاره داشته و خواص آنهارا نیز بررسی خواهیم کرد.

لیمو

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

 

منبع:برنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: