کد خبر: ۳۷۴۵۹۰
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۸
0
رفع گرسنگی ماه رمضان، موضوعی است که برای همه مسلمانان بسیار بااهمیت است زیرا روزه‌داری در این ماه امری واجب می‌باشد.

نکاتی برای رفع گرسنگی در ماه رمضانرفع گرسنگی ماه رمضان، موضوعی است که برای همه مسلمانان بسیار بااهمیت است زیرا روزه‌داری در این ماه امری واجب می‌باشد. وقتی فردی روزه می‌گیرد، باید از اذان صبح تا اذان مغرب چیزی نخورد و نیاز دارد تا به گونه ای تغذیه و عمل کند که در این فاصله زمانی کمتر احساس گرسنگی کند. رفع گرسنگی ماه رمضان به ویژه در شش ماه اول سال که روزها طولانی است، اهمیت فراوانی دارد.

رفع گرسنگی ماه رمضان برای حفظ سلامتی و توانایی بدن در این ۳۰ روز بسیار حائز اهمیت است. برای رفع گرسنگی ماه رمضان بهتر است در هنگام سحر کمتر از خوراکی‌هایی مثل آجیل استفاده کنید و بیشتر مواد غذایی مغذی مانند نان سبوس‌دار، میوه، سبزیجات، سالاد و حبوبات مصرف کنید.

فیبر موجود در این مواد، کمک شایانی به رفع گرسنگی شما در ماه رمضان خواهد کرد. رفع گرسنگی ماه رمضان در شش ماه ابتدایی سال از آن حیث اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که علاوه بر ساعات طولانی گرسنگی، بدن باید گرمای قابل‌توجهی را نیز تحمل کند. بنابراین نباید در هنگام سحر، خوراکی‌هایی بخورید که شما را در طول روز بسیار تشنه کند.

برای رفع گرسنگی ماه رمضان باید از خوراکی‌هایی استفاده شود که سرعت هضم کمی داشته باشند تا انرژی موردنیاز بدن را حفظ کنند و در نتیجه کمتر احساس گرسنگی کنید. بنابراین بیشتر از آنچه میزان سحری در گرسنه نشدن ما در طول روز تأثیرگذار باشد، نوع غذاها و خوراکی‌هایی که می‌خوریم در گرسنه نشدن ما نقش خواهند داشت. به زبان ساده، ممکن است شما در زمان سحر غذای زیادی بخورید اما در میانه روز احساس گرسنگی شدیدی داشته باشید.

رفع گرسنگی ماه رمضان باعث می‌شود در طول روز دچار کلافگی نشوید و فعالیت‌های روزانه شما مختل نشود. دقت کنید که نوشیدن آب بیش از حد برای نبرد با تشنگی و گرسنگی در طول روز، باعث اختلال عملکرد آنزیم‌های معده می‌شود و نه‌تنها کمکی به رفع تشنگی نخواهد کرد بلکه ممکن است شما را گرسنه‌تر نیز بکند.

اشخاصی که شاغل هستند یا به دلایل مختلف مجبورند ساعات زیادی را در طول روزهای گرم بهار و تابستان بیرون از خانه باشند، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند؛ زیرا روزه‌داری نباید باعث اختلال در عملکرد روزانه آن‌ها شود. متخصصان توصیه می‌کنند که برای رفع گرسنگی ماه رمضان بهتر است خوراکی‌هایی را مصرف کنید که آب زیادی دارند، غذای خود را با عجله نخورید و به آهستگی غذا بخورید؛ حتی می‌توانید در چند مرحله با فواصل زمانی کم مثلا چند دقیقه، غذای خود را بخورید.

همان‌طور که گفتیم مصرف سالاد و سبزیجات در وعده سحر کمک شایانی به رفع گرسنگی ماه رمضان خواهد کرد و به یاد داشته باشید که بهتر است غذاهای کم‌نمک بخورید تا در طول روز احساس تشنگی کمتری داشته باشید.

رفع گرسنگی ماه رمضان به ما کمک می‌کند تا در حین انجام فعالیت‌های روزمره و عادی خود دچار ضعف و افت فشار نشویم. نکته مهم دیگر این است که علاوه بر آنکه نیازی نیست برای پیشگیری از گرسنگی در طول روز، در هنگام سحر پرخوری کنید، نیازی هم به مصرف غذاهای متنوع و مختلف نیست. یک نوع غذای کم‌نمک در کنار سالاد  سبزیجات به راحتی شما را در مقابل گرسنگی و تشنگی در طول روز، بیمه می‌کند. در واقع نکته طلایی برای پیشگیری از گرسنگی و تشنگی در طول روز، میزان خوراکی‌ها نیست بلکه انتخاب خوراکی‌های مناسب است.

سعی کنید علاوه بر سالاد و سبزیجات به عنوان غذای اصلی سحری یا در کنار غذای اصلی، حتما یک یا دو نوع میوه نیز مصرف کنید. میوه را می‌توانید بعد از غذای اصلی سحری و به عنوان دسر بخورید. فراموش نکنید که هدف اصلی شما در هنگام سحری خوردن، باید پاسخگویی و تامین نیازهای بدن در طول روز و تولید انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزمره است. همان‌طور که گفتیم این موضوع برای شاغلین بسیار مهم‌تر است زیرا آن‌ها نباید در طول روز احساس خستگی کنند تا بتوانند فعالیت‌های کاری خود را به شکل عادی پیش ببرند و خللی در زندگی آن‌ها در این یک ماه که زمان کمی هم نیست، به وجود نیاید.

منبع:ایسکانیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: