کد خبر: ۳۷۴۶۱۵
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
0
اتو بخار یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع اتو ها است که برای باز کردن چین و چروک پارچه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع اتو یک مخزن کوچک آب تعبیه شده است که در اثر گرمایی که توسط المنت های اتو تولید می شود دمای آن افزایش می یابد. در نتیجه قطرات آب موجود در مخزن بخار می شوند و از طریق منافذی که در کف اتو قرار دارند، خارج می شوند. قطرات بخار در تار و پود پارچه های پشمی، نخی و... نفوذ می کنند و چروک های آن ها را از بین می برند. در این مقاله قصد داریم که در مورد نکات خرید اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار با شما صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

اتو بخار یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع اتو ها است که برای باز کردن چین و چروک پارچه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع اتو یک مخزن کوچک آب تعبیه شده است که در اثر گرمایی که توسط المنت های اتو تولید می شود دمای آن افزایش می یابد. در نتیجه قطرات آب موجود در مخزن بخار می شوند و از طریق منافذی که در کف اتو قرار دارند، خارج می شوند. قطرات بخار در تار و پود پارچه های پشمی، نخی و... نفوذ می کنند و چروک های آن ها را از بین می برند. در این مقاله قصد داریم که در مورد نکات خرید اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار با شما صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

آشنایی با خصوصیات انواع اتو بخار در هنگام خرید محصول

نکات خرید اتو بخار

  • جنس کف اتو

کارخانه های تولید کننده اتو بخار، برای ساخت کف این نوع اتو از فلزات و آلیاژ های مختلف استفاده می کنند‌. جنس کف اتو باید به گونه ای باشد که حالت سوختگی بر روی پارچه ایجاد نکند و در زمان حرکت بر روی پارچه یا لباس نیروی اصطکاک کمی را ایجاد کند. به همین دلیل امروزه برای ساخت کف این نوع اتو از استیل ضد زنگ و سرامیک استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم آنودایز در کف اتو بخار بسیار رایج است.

  • پنل کنترل اتو

امروزه پنل کنترل اتو بخار در دو نوع مکانیکی و دیجیتالی ساخته می شود. شما باید در هنگام خرید این نوع دستگاه دقت کنید که تنظیمات مختلف اتو مثل تنظیم درجه، حرارت و نوع لباس به خوبی بر روی سطح پنل نشانه گذاری شده باشند. هر چقدر که تنظیمات، دقیق تر و کامل تر بر روی پنل نوشته شوند، کار کردن با اتو برای شما راحت تر است.

 

  • استفاده راحت از اتو

وزن، شکل ظاهری و دسته اتو بخار باید به گونه ای طراحی شود که کار کردن با آن برای شما بسیار راحت باشد. بدیهی است هر چقدر که وزن اتو بیشتر باشد، کار کردن با آن برای شما سخت و طاقت فرسا است. بنابراین در هنگام خرید این نوع اتو باید به خصوصیات ظاهری و فیزیکی آن توجه کنید.

  • خاموش شدن اتوماتیک

خاموش کردن اتو بخار به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می شود. حتما در هنگام خرید اتو دقت کنید که به سیستم خاموش شدن اتوماتیک مجهز باشد. در این صورت وقتی که اتو برای مدت مشخصی به صورت ایستاده یا روی پهلو قرار گیرد، به صورت خودکار خاموش می شود. همین امر موجب می شود که از بروز خطرات احتمالی مثل سوختن لباس، پارچه و آتش سوزی جلوگیری کند.

آشنایی با خصوصیات انواع اتو بخار در هنگام خرید محصول

چکه نکردن اتو بخار چه مزیتی دارد؟

در صورتی که اتو بخار چکه کند، بر روی سطح لباس لکه ایجاد می کند. شما باید در هنگام خرید اتو به این نکته توجه کنید که اتو چکه نکند.

 

میزان  بخار دهی در اتو به چه صورت است؟

بخار دهی در اتو بخار به دو صورت پیوسته و لحظه ای انجام می شود. هر چقدر که اتو مقدار بیشتری بخار تولید کند، چین و چروک های لباس در مدت زمان کوتاه تری باز می شوند.

 

بخار دهی عمودی چیست؟

اگر شما قصد دارید که پرده ها یا لباس ها در حالت عمودی یا آویزان اتو کنید، باید اتویی را انتخاب کنید که به سیستم بخار دهی عمودی مجهز باشد. در غیر این صورت اتو بخار معمولی نمی تواند به این خواسته شما پاسخ دهد‌.

 

توان مصرفی اتو بخار معمولی چقدر است؟

توان مصرفی اتو بخار به میزان بخار دهی آن بستگی دارد. بدیهی است هر چقدر که توان مصرفی اتو بیشتر باشد، هزینه برق بیشتر می شود. بنابراین در هنگام خرید اتو به توان مصرفی آن دقت کنید . توان مصرفی بین 2000 تا 3000 برای یک‌ اتوی معمولی و خانگی مناسب است.

 

ظرفیت یا گنجایش مخزن آب به چه عواملی بستگی دارد؟

گنجایش مخزن آب در انواع اتو بخار با یکدیگر مختلف است. هر چقدر که توان مصرفی و وزن اتو بیشتر باشد، ظرفیت ذخیره سازی آب در مخزن آن بیشتر است.

 

معرفی انواع اتو بخار

امروزه تعداد زیادی کارخانه در زمینه تولید انواع اتو بخار فعالیت می کنند. به همین دلیل تنوع در فروش این نوع اتو در بازار افزایش پیدا می کند. در نتیجه ممکن است که انتخاب اتو برای مشتری سخت تر شود. در ادامه به برخی از انواع مختلف این نوع اتو اشاره می کنیم.

  • اتو بخار معمولی یا ارزان

قیمت اتو بخار معمولی یا دستی در مقایسه با انواع اتو های دیگر در بازار مناسب تر است. مکانیسم عملکرد و تولید بخار در این اتو بسیار ساده است. معمولا برای ساخت کف این اتو از استیل، تیتانیوم و سرامیک استفاده می شود. قیمت مناسب و کارایی خوب این نوع اتو باعث شده است که تمایل افراد برای خرید آن افزایش پیدا کند.

  • اتو با مخزن جداگانه

گنجایش یا ظرفیت مخزن آب در این نوع اتو در قیاس با اتوی معمولی یا ارزان بیشتر است. همین امر موجب می شود که مقدار بخار تولید شده در این اتو افزایش پیدا کند و فرایند اتو کردن لباس ها در مدت زمان کوتاه تری انجام شود.

 

  • اتوی پرسی

فرایند اتو کردن در اتوی پرسی به این صورت است که لباس یا پارچه مورد نظر را باید بین دو صفحه اتو قرار دهید. در این حالت اتو چین و چروک های لباس را به راحتی صاف می کند. قیمت این نوع اتو در مقایسه با اتوی معمولی و اتو با مخزن جداگانه بیشتر است. اتوی پرسی در ابعاد، اشکال و رنگ های مختلف تولید می شود. معمولا از این نوع اتو در خشک شویی ها و خیاطی ها استفاده می شود. مکانیسم کارایی این نوع اتو بر اساس تولید فشار، بخار و گرما است. بخار و فشار تولید شده در این نوع اتو، چین و چروک لباس را در مدت زمان کوتاه تری صاف می کند. گرمای تولید شده در اتوی پرسی نیز پارچه های لباس ها را سریع تر خشک می کند.

آشنایی با خصوصیات انواع اتو بخار در هنگام خرید محصول

بخارگر یکی از مهم ترین انواع اتو بخار

مکانیسم کارایی و عملکرد بخارگر یا اتوی ایستاده به این صورت است که مخزن آب موجود در این دستگاه تحت تأثیر گرما بخار می شود. از این اتو می توان برای صاف کردن چین و چروک های لباس ها یا پرده ها در حالت آویزان و عمودی استفاده کرد. به این صورت که سر این دستگاه را در جهت عمودی لباس یعنی از پایین به بالا حرکت می دهید. کار کردن با این نوع اتو بسیار راحت است. زیرا اتو کردن با این نوع دستگاه نیاز به مهارت یا تخصص خاصی ندارد، به گونه ای که هر کسی می تواند به راحتی از این اتو استفاده کند.

برای اینکه بخواهید پارچه یا لباسی را با این دستگاه برقی اتو کنید، نیازی نیست که آن را بر روی میز اتو پهن کنید. بخار تولید شده در این دستگاه به حدی داغ است که می تواند میکروب های مختلف پرده ها و لباس ها را از بین ببرد. کارخانه ها برای ساخت جنس کف این نوع اتو معمولا از تفلون استفاده می کنند.

 

کلام پایانی

در این مقاله در مورد موضوعات مختلفی مثل نکات خرید اتو بخار و انواع آن صحبت کردیم. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت شما عزیزان را جلب نماید و از مطالب و عناوینی که در این مقاله ذکر شد، استفاده ی لازم را برده باشید.

منبع : silakala.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: